صنعت هسته‌ای ما نتیجه ۴۳ سال مقاومت در برابر فشارهای غرب است

تهران - ایرنا - سفیر اسبق ایران در ایتالیا با بیان اینکه به رغم همه فشارهایی که غرب و به خصوص آمریکایی‌های بر ایران وارد کردند تا بازدارندگی ایجاد کنند، گفت: ما توانستیم به جهانیان عرضه کنیم و بگوییم این فعالیت‌های هسته‌ای، خروجی۴۳ سال مقاومت است. 

ابوالفضل ظهره‌وند در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی ایرنا، با اشاره به روز ملی صنعت هسته‌ای، گفت: روز ملی فناوری هسته‌ای یکی از روزهای افتخارآمیز برای ایران در عرصه تکنولوژی هسته‌ای و قرار گرفتن در لبه علم در این حوزه است.

سفیر اسبق ایران در ایتالیا اضافه کرد: ما در این سال‌ها به رغم همه فشارهایی که غرب و به خصوص آمریکایی‌های بر ایران وارد کردند تا بازدارندگی ایجاد کرده و این تکنولوژی را در کشورمان اسقاط کنند، توانستیم در همه ساخته‌های این علم، از معدن تا میله‌گذاری، تولید صفحه سوخت و حتی ساخت نیروگاه بومی جلو برویم.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه صنعت هسته‌ای یکی دستاوردهای انقلاب است، اظهار کرد: ما توانستیم به جهانیان عرضه کنیم و بگوییم این فعالیت‌های هسته‌ای، خروجی۴۳ سال مقاومت است. 

وی اضافه کرد: قطعا اگر قرار باشد هر نظام ایدئولوژیکی پایایی داشته باشد و بتواند از خود دفاع کند، باید در میدان آن را انجام دهد که یکی از این میدان‌ها، میدان تکنولوژی ‌علوم است.

ظهره‌وند در پایان خاطرنشان کرد: ما توانستیم در عرصه هسته‌ای یک سند روشن برای جهانیان و کسانی که پیش از انقلاب نبودند، داشته باشیم تا نتیجه ۴۰ سال مقاومت در این حوزه را شاهد باشند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست خارجی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha