۱۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۸:۲۰
کد خبرنگار: 3092
کد خبر: 84707514
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

علمای اهل سنت گلستان هتک حرمت به حرم امام رضا (ع) را محکوم کردند

گرگان - ایرنا - تعدادی از علما و روحانیون اهل سنت استان گلستان تعرض به آستان مقدس حرم مطهر رضوی در ماه مبارک رمضان و سوء قصد منجر به شهادت و زخمی شدن سه روحانی را محکوم کردند.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا، امام جمعه بندرترکمن اظهار داشت: ترفند دشمن منحرف کردن ذهن جوانان و خانواده ها است تا بتوانند از این طریق به اهداف شوم خود مانند اختلاف افکنی و برهم زدن اتحاد و همدلی و دور کردن دل های مومنین از یکدیگر است، برسند.

آخوند قربان محمد اونق ضمن محکوم کردن اتفاقات غیرانسانی اخیر و به شهادت رساندن علمای دین در مسجد و حرم رضوی گفت: این حادثه غمناک و به دور انسانیت قلب اسلام و مسلمین را جریحه دار کرد.

وی بیان کرد: مساجد مکان همدلی، محبت، تقرب به خداوند متعال و پایگاه انسان سازی هستند، ولی مزدوران در مکان امن حرم و مسجد، روحانیون و عالمان دین را به شهادت رساندند.

هدف دشمن ضربه زدن به وحدت است 

دستیار استاندار گلستان در امور اهل سنت هم ضمن محکومیت اتفاقات اخیر در مسجد چای بوئین گنبدکاووس و حرم مطهر امام رضا (ع) گفت: امروز دشمن هدف خودش را شناخته است و برای ایجاد دودستگی و اختلاف افکنی دست به هرکاری و در هر مکانی خواهد زد.

حاج آخوند ابوبکر خوجملی افزود: هدف دشمن ضربه زدن و هجمه وارد کردن به اماکن مقدسی است که در آن قرآن می خوانیم، دعا می کنیم و به آن ایمان داریم.

امام جمعه نگین شهر بیان کرد: دشمن و مزدوران با این گونه حرکت ها می خواهند اماکن مقدس و عالمان دین را مورد هجمه و اختلاف قرار بدهند تا اعتبار و جایگاه با ارزش آنها را کم رنگ کرده و زیر سوال ببرند.

حادثه حرم رضوی توطئه دشمن نیست

امام جمعه اهل سنت قره‌تپه بندرترکمن هم با محکوم کردن توطئه خائنانه صهیونیستی و تکفیری در حرم رضوی گفت: این حادثه کار یک مسلمان نبوده است و توطئه دشمن باید در نطفه خفه شود.

آخوند عبدالجبار میرابی ادامه داد: در حرم مطهر رضوی اتفاق بدی افتاد اینها کار مسلمان نمی تواند باشد بلکه اقدام صهیونیستی و امثال آنهاست.

حرم رضوی مکان وحدت و همدلی مذاهب است 

در این ارتباط کارشناس فرق و مذاهب هم گفت: نقشه شوم دشمنان، خدشه وارد کردن به اتحاد مسلمانان است و حرم مطهر رضوی مکان وحدت، انسجام و همدلی مذاهب اسلامی است.

آخوند عبدالجلیل فرهمند ضمن محکومیت اقدام جنایتکارانه در حرم مطهر امام رضا (ع) گفت: حرم رضوی مکانی امن برای وحدت، انسجام و همدلی مذاهب اسلامی است و کسانی که در این حرم مطهر دست به حرکت های جنایتکارانه و تروریستی می‌زنند شقاوت خود را نشان می‌دهند.

کارشناس فرق و مذاهب شرق گلستان با بیان اینکه افراد حاضر در حرم می خواهند به خدا تقرب پیدا کرده و متصل شوند، خاطرنشان کرد: شروری که افراد متدین را به شهادت می رساند از انسانیت بویی نبرده و مصداق ترور است چرا که وقتی که جاهلان و مستکبرین در ماه مبارک رمضان، شور و شعف مسلمانان را در حرم نمی توانند مشاهده کنند دست به این کار می زنند تا امنیت را از بین ببرند.

آخوند فرهمند با اشاره به اینکه وقتی منافقان و دشمنان نمی توانند تفرقه ایجاد کنند دست به ایجاد ناامنی و چنین اقداماتی شنیعی می زنند، افزود: بدخواهان و دشمنان چشم دیدن امنیت، آرامش و اتحاد و همدلی مسلمانان فرق و مذاهب کشورمان را ندارند و به همین دلیل برای از بین بردن وحدت و ایجاد تفرقه بین مسلمانان نقشه می کشند.

ظهر دیروز یک فرد تکفیری در صحن پیامبر اعظم حرم امام هشتم(ع) با چاقو به سه روحانی حمله کرد. هر سه روحانی که در این حادثه مورد سوء قصد قرار گرفتند از فعالان و ساکنان حاشیه شهر مشهد در منطقه قلعه ساختمان (شهرک شهید رجایی) بودند.

حجت الاسلام پاکدامن و دارایی، از روحانیون مضروب در حادثه مشهد، پس از جراحی در بخش مراقب‌های ویژه بستری شدند اما حجت‌الاسلام محمد اصلانی یکی دیگر از روحانیون مضروب بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسید.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha