۱۶ فروردین ۱۴۰۱، ۱۶:۵۱
کد خبرنگار: 3181
کد خبر: 84706200
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

«خانه ما» به فینال رسید/ نحوه تشکیل رژیم غاصب صهیونیستی مستند شد

تهران- ایرنا- فینال فصل یازدهم رئالیتی شو (نمایش واقعی) «خانه ما» جمعه ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ از شبکه سه سیما و مجموعه مستند ۶ قسمتی «مرزهای مقاومت» نیز چهارشنبه ۱۷ فروردین ساعت ۲۱ از شبکه مستند روانه آنتن می‌شود.   

به گزارش ایرنا، خانه ما به کارگردانی مشترک امین کفاش‌زاده و مهدی جبین‌شناس و تهیه‌کنندگی احمد شفیعی به فینال رسید.

این رئالیتی شو که با شروع سال جدید آنتن شبکه سه سیما را در اختیار داشت حال با پایان نهمین قسمت خود به فینال رسیده و قرار است جمعه ۱۹ فروردین ساعت ۱۶:۴۵ آخرین قسمت آن روانه آنتن شود تا ببینیم مردم کدام خانواده را به عنوان خانواده برگزیده این رقابت یک ماهه انتخاب می‌کنند.

فصل جدید مستند مسابقه خانه ما با حضور ۳ خانواده در شهر قم تولید شده است که این خانواده‌ها با شروع فروردین ۱۴۰۱ رقابت خود را آغاز کردند.

خانه ما در این فصل تمام تلاش خود را کرده است تا توجه به محیط زیست، سواد مالی و پرورش خلاقیت در ایجاد یک کسب و کار خانوادگی را به درستی در قالب یک مستند مسابقه به تصویر بکشد و مدیریت استفاده از منابع در دسترس را در شرایط حساس و بحرانی به درستی نشان دهد.

عوامل این مستند مسابقه شامل راوی: پیمان طالبی، نویسنده: احسان عمادی، مدیر تدوین: زهره احمدزاده، مدیر تصویربرداری: حسن ناحی، مدیر پروژه: عباس فراهانی سربندی، صدابردار: علیرضا سمرقندی هستند.

جدیدترین فصل خانه ما تولید شده در استودیو نوبین و محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است.

«مرزهای مقاومت» به شبکه مستند رسید

مجموعه مستند ۶ قسمتی مرزهای مقاومت به کارگردانی وحید فرجی تولید جدید شبکه مستند سیما با محوریت رژیم صهیونیستی چهارشنبه ۱۷ فروردین ساعت ۲۱ از تلویزیون پخش می‌شود.   

فرجی درباره سوژه این مجموعه گفت: مستند مرزهای مقاومت با محوریت تشکیل رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۴۸ و ۶ جنگ بزرگ است که بین این رژیم غاصب با کشورهای عربی حاشیه فلسطین نظیر مصر، لبنان، سوریه و اردن رخ داده است. در هر قسمت از این مجموعه یکی از این جنگ‌ها به شیوه‌ای دقیق روایت شده و اتفاقات قبل، حین و بعد از آن مورد بررسی قرار می‌گیرد.

«خانه ما» به فینال رسید/ نحوه تشکیل رژیم غاصب صهیونیستی مستند شد



این مستندساز درباره شیوه روایت خود گفت: بخش قابل توجهی از تصاویر این مجموعه مستند آرشیوی است و در کنار آن کارهای گرافیکی نیز داریم. خوشبختانه توانستیم تصاویر آرشیوی خوبی را با محوریت رژیم صهیونیستی و جنگ‌های آن با اعراب منطقه گردآوری کنیم و بسیاری از تصاویری که در این اثر دیده می‌شود، جدید است.

فرجی درباره تحقیق و پژوهش مرزهای مقاومت هم گفت: ساخت چنین مستندی نیازمند تحقیق و پژوهش گسترده‌ای است. به ویژه آنکه پس از استخراج اطلاعات از منابع مختلف، باید آنها را کنار هم قرار داد و راستی‌آزمایی کرد. بخش عمده‌ای از پژوهش‌ها، تحقیق کتابخانه‌ای و ترجمه اطلاعات و اسناد از زبان‌های مختلف بود.

مرزهای مقاومت در ۶ قسمت ۵۶ دقیقه ای به اهتمام شبکه مستند سیما و مرکز فرهنگی میثاق تولید شده و از این هفته چهارشنبه ها ساعت ۲۱ از شبکه مستند پخش می شود.

نویسنده و کارگردان این مجموعه وحید فرجی است و از دیگر عوامل آن می توان به تدوینگر: روح الله قاسمی و علی علایی، ترجمه: محمدباقر اسدی و منصور کیایی، گرافیک و موشن: علی زارعی، گوینده متن: نوید نوروزی اشاره کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha