۱۶ فروردین ۱۴۰۱، ۹:۱۷
کد خبرنگار: 5196
کد خبر: 84705511
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تبخال تناسلی مهم‌ترین عامل سرطان دهانه رحم در بانوان است

قزوین_ایرنا_یک متخصص کلیه و مجاری ادراری و همچنین اورولوژیست گفت: تبخال تناسلی شایع ترین خطر و عامل ایجاد سرطان دهانه رحم در بانوان به شمار می‌رود که با پرهیز از رفتارهای پرخطر جنسی می توان از آن پیشگیری کرد. 

دکتر علی اکبر کرمی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اچ پی وی یا همان تبخال تناسلی یکی از بیماری شایع ویروسی منتقله از راه جنسی است که افراد باید مراقب آن باشند.

وی با بیان اینکه در  افراد مشکوک و همچنین افرادی که ارتباط جنسی ناسالم دارند خطر ابتلا به تبخال تناسلی چندین برابر است،اظهار داشت: شاید تبخال تناسلی برای مردان بیماری خاصی را ایجاد نکند اما این عفونت ویروسی به دلیل بروز سرطان دهانه رحم، بزرگترین خطر و تهدید برای بانوان به شمار می رود. 

 کرمی ادامه داد: مهم ترین عامل پیشگیری از بیماری های مقاربتی، انجام واکسن های ضد موارد پرخطر در جوانان است و توصیه می‌کنیم واکسیناسیون به صورت کامل تزریق شود و همچنین آموزش های لازم در این خصوص به این قشر داده شود. 

وی با بیان اینکه بیماری های مقاربتی می‌تواند صدمات جبران‌ناپذیری را برای افراد به همراه داشته باشد،تصریح کرد: چنانچه عفونت های منتقله از رفتار های پر خطر جنسی به بیضه منتشر شود،باعث ناباروری و اختلالات عملکرد جنسی افراد و تنگی مجرای ادرار خواهد شد.

این پزشک ادامه داد: با رعایت نکات بهداشتی، افزایش سطح آگاهی و دوری از ارتباط جنسی پر خطر می توان از بروز بیماری های لاعلاج در جامعه جلوگیری کرد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha