۱۶ فروردین ۱۴۰۱، ۴:۱۸
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 84705386
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اتحادیه عرب: بحران اوکراین اثرات منفی بسیاری بر کشورهای عربی دارد

تهران- ایرنا- دبیرکل اتحادیه عرب دوشنبه شب در سخنانی گفت که بحران اوکراین اثرات منفی زیادی بر بسیاری از کشورهای عربی به ویژه در زمینه واردات غلات آنها دارد.

به گزارش ایرنا از روسیا الیوم، «احمد ابوالغیط» افزود: کشورهای عربی، گندم، غلات و حبوبات را به مقدار بسیار زیادی از روسیه وارد می‌کنند.

وی همچنین به تأثیر این بحران بر افزایش قیمت سوخت و نفت اشاره کرد و گفت: بحران اوکراین بر تمامی تلاش‌های توسعه‌ای در بسیاری از کشورهای عربی تأثیر گذاشته است.

ابوالغیط افزود: کشورهای عربی که برنامه‌های توسعه‌ای خود را بر مبنای قیمت نفت بین ۴۰ تا ۶۰ دلار در هر بشکه تنظیم کردند، از رسیدن قیمت‌ها به ۱۰۰ و ۱۵۰ دلار غافلگیر شدند.

دبیرکل اتحادیه همچنین گفت: افزایش قیمت‌ها بر اجرای برنامه‌های اقتصادی این کشورها تأثیر می‌گذارد و قیمت‌ها در بسیاری کشورهای عربی در حال افزایش است، به نحوی که رفاه شهروندان عرب را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

به گزارش ایرنا، در نخستین ساعات صبح روز پنجم اسفندماه سال گذشته (۱۴۰۰) ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه "عملیات نظامی ویژه" علیه اوکراین را رسماً اعلام کرد.

روسیه اعلام کرده است عملیات این کشور در اوکراین به منزله شروع جنگ نیست بلکه اقدامی برای جلوگیری از یک جنگ در سطح جهانی است.

اما بسیاری از کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی و آمریکا بلافاصله این اقدام روسیه را به عنوان جنگی علیه اوکراین، محکوم و فشارهای مضاعف دیپلماتیک و اقتصادی خود بر روسیه را آغاز کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha