۱۶ فروردین ۱۴۰۱، ۰:۳۷
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 84705363
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ائتلاف سعودی ۱۱۹ بار آتش‌بس الحدیده یمن را نقض کرد

تهران- ایرنا- منابع خبری دوشنبه شب گزارش دادند، ائتلاف سعودی طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۹ بار آتش‌بس در استان الحدیده یمن را نقض کرده‌ است.

به گزارش ایرنا از المسیره، هواپیماهای شناسایی ائتلاف سعودی به شهرستان حیس حمله کردند و همچنین نیروهای ائتلاف سعودی مناطقی در استان الحدیده را هدف حملات راکتی قرار دادند.

همچنین خبرگزاری رسمی یمن (سبا) نیز گزارش داد، هواپیماهای شناسایی ائتلاف سعودی ۲۷ بار در حریم هوایی استان‌های مأرب، حجه، صعده و لحج پرواز کرده و بالگردهای این ائتلاف نیز ۱۶ بار منازل شهروندان و مواضع ارتش و کمیته‌های مردمی یمن را در «البلق الشرقی» واقع در استان مأرب، «الفاخر» در استان الضالع و «شامخ قعبان» واقع در لحج بمباران کردند.

این حملات در حالی صورت گرفته که شنبه شب دفتر «هانس گروندبرگ» نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن اعلام کرده بود که آتش بس در یمن به مدت دو ماه از ساعت هفت عصر روز شنبه آغاز شده و تمامی عملیات نظامی تهاجمی زمینی، هوایی و دریایی متوقف خواهد شد.

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در واکنش به اعلام اجرای آتش بس در یمن از سوی نماینده ویژه سازمان ملل متحد گفت: با اجرایی شدن آتش بس بشردوستانه و نظامی، ما تعهد خود را به توقف همه جانبه عملیات نظامی تا زمانی که طرف مقابل به آن ادامه دهد، اعلام می‌کنیم.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha