۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ۱۵:۱۲
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 84704991
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

آلمان: کاهش تدریجی واردات انرژی از روسیه پوتین را تضعیف می‌کند

تهران- ایرنا- رابرت هابک وزیر اقتصاد آلمان اعلام کرد که اقدامات برلین در راستای کاهش تدریجی واردات انرژی از روسیه، ولادیمیر پوتین رییس جمهوری این کشور را تضعیف می کند.

به گزارش ایرنا، هابک روز دوشنبه در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه آیا مرگ غیرنظامیان در اوکراین، آلمان را مجاب به حمایت از تحریم انرژی علیه روسیه می کند گفت که تحریم گام به گام انرژی روسیه پوتین را تضعیف می کند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، وی در یک کنفرانس خبری اعلام کرد: ما هر روز برای ایجاد پیش زمینه و گام هایی در راستای تحریم تلاش می کنیم و این مساله در فکر من و همچنین دولت فدرال است که این تنها راه برای ضربه زدن به پوتین است.

از سوی دیگر پارلمان آلمان در پی افزایش تهدیدهای روسیه مبنی بر قطع گاز اروپا، طرح ملی کردن واحدهای گاز پروم و روس نفت (دو شرکت نفت و گاز روسی) فعال در آلمان را در دست بررسی قرار داده است.  

به نظر آلمان در همین راستا برای تضعیف روسیه، قصد دارد شمار زیادی از کارکنان سفارت روسیه را اخراج کند؛ گزارشی که نشریه بیلد آلمان به نقل از منابع آگاه خود امروز منتشر کرد.

کشورهای دیگر اروپایی نیز به دنبال فشار مضاعف بر روی روسیه هستند. دفتر لیز تراس وزیر خارجه انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد که وی روز دوشنبه به لهستان سفر خواهد کرد تا خواستار پیگیری اقدامات سخت‌تر برای مقابله با تجاوز روسیه و حمایت از اوکراین در مذاکرات صلح شود.

تراس بیان کرد:پوتین همچنان نشان می دهد که نسبت به دیپلماسی جدی است. یک رویکرد سخت از سوی انگلیس و متحدان ما برای تقویت موضع اوکراین در مذاکرات مهم است.

امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه روز دوشنبه گفت که یک دور جدید تحریم ها علیه روسیه لازم است و نشانه های واضحی وجود دارد که نیروهای روسیه مسئول کشتار غیر نظامیان در شهر بوچا اوکراین هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha