۱۶ فروردین ۱۴۰۱، ۷:۴۰
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84704657
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروانه ساخت ۲ هزار واحد ملی مسکن در کردستان صادر شد

۱۶ فروردین ۱۴۰۱، ۷:۴۰
کد خبر: 84704657
پروانه ساخت ۲ هزار واحد ملی مسکن در کردستان صادر شد

سنندج- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: در راستای طرح اقدام ملی و نهضت ملی مسکن در استان تاکنون بیش از ۲ هزار پروانه احداث واحد صادر شده و یک هزار و ۳۰۰ پروانه دیگر هم در حال صدور است.

عرفان مرادی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سهم استان بر اساس برنامه ابلاغی ۸۷ هزار و ۲۳۹ واحد است اما در مجموع ۱۳۵ هزار و ۸۳۲ نفر در استان در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند که شهرستان سنندج با ۴۵ هزار نفر بیشترین تعداد افراد ثبت نامی را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: در مجموع از ثبت نامی‌های مراحل اولیه که تایید نهایی شده‌اند تاکنون هفت هزار و ۴۰۰ نفر واریز وجه انجام دادند که از این تعداد هم تاکنون برای پنج هزار و ۵۰۰ نفر زمین تامین شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان  یادآور شد: در سنندج سه هزار و ۱۸۰ نفر وجه واریز کردند که تاکنون برای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از این افراد زمین تامین شده و برای ۶۸۰ نفر دیگر هم  زمین در حال تهیه بوده و مراحل اولیه و دریافت پیش سند انجام شده و بزودی زمین اختصاص داده می شود.

وی  اضافه کرد: اجرای کامل برنامه ابلاغی در راستای تامین مسکن از جمله اولویت‌های هدف گذاری شده برای امسال است وبا توجه به کمبود شدید زمین در تعدادی از شهرهای استان، با همکاری مدیریت ارشد استان و تلاش های شبانه روزی این اداره کل و با بهره مندی و بکارگیری همه ظرفیت‌ها، تلاش می شود، برنامه طرح تولید مسکن در استان با جدیت به سرانجام برسد.

مرادی گفت: از مانده واحدهای مسکن مهر نیز غیر از ۱۰۰ واحد دارای تفاهم سه جانبه و ۲۲۸ واحد در سنندج که مشکل حقوقی دارند، بقیه واحدها به اتمام رسیده و آماده تحویل به متقاضیان است.

وی ادامه داد: علت تحویل ندادن این واحدها نیز تاکنون اختلاف میان پیمانکاران و اداره امور مالیاتی بر سر نرخ مالیات تعیین شده برای هر واحد است  که در صدد حل آن هستیم.

استان کردستان طبق سرشماری سال ۱۳۹۵، یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت دارد که در ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۹۷ روستا زندگی می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha