۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ۹:۰۰
کد خبر: 84704252
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۴میلیارد ریال محصولات صنایع دستی استان بوشهر در نوروز به فروش رفت

بوشهر- ایرنا- معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر گفت: به ارزش۳۴ میلیون ریال محصولات صنایع دستی از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ از سوی صنعتگران این استان به فروش رسید.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر روز دوشنبه به نقل از لیلا رحیمی اعلام کرد: تولیدات صنایع‌ دستی استان امسال به طور بی سابقه ای مورد استقبال مسافران نوروزی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: همزمان با آغاز تعطیلات نوروزی ۲۴۱ غرفه در قالب ۲۴ بازارچه صنایع‌دستی در اماکن تاریخی، موزه‌ها، سواحل و کمپ‌های اقامتی راه اندازی و صنعت‌گران و هنرمندان بوشهری تولیدات دستی خود را به مسافران ارائه کردند.

معاون صنایع‌ دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر افزود: در این بازارچه‌ها که به طور موقت برپا شده بود ۲۵۰ صنعت‌گر در رشته‌های حصیربافی، چرم دوری، منسوجات، صنایع‌دستی دریایی، گلیم، زیورآلات سنتی و عبابافی به فعالیت پرداختند.

وی ادامه داد: صنایع‌دستی بوشهر در کشور شناخته شده و همیشه مورد استقبال بوده و امسال نیز محصولات دستی استان فروش فوق العاده ای داشته است.

رحیمی گفت: از تمام ظرفیت‌ها کمک خواهیم گرفت تا در کنار توسعه، ترویج و آموزش، در زمینه فروش محصولات تولیدی استان از صنعت‌گران حمایت و موجب دلگرمی آنان را فراهم کنیم.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر اضافه کرد: با توجه به اینکه شهر آبپخش بعنوان شهر ملی حصیر در سال ۹۹ و روستای بحیری شهرستان دشتی نیز بعنوان روستای ملی عبابافی در سال ۹۸ معرفی شده است همین امر توانسته موجب اشتغال گسترده به خصوص زنان در بخش صنایع دستی و رونق اقتصادی در این مناطق را به دنبال داشته باشد.

به گفته رحیمی همچنین با هدف آشنایی گردشگران با شیوه کار و تولید صنایع دستی براساس سهمیه برش ملی سه کارگاه صنایع دستی در استان راه اندازی شده است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: سال گذشته ۱۷۰ کارت صنایع دستی بعنوان پروانه تولید انفرادی در این استان صادر و ۱۰ میلیارد و ۲۴۵ میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت شد.

رحیمی ادامه داد: سال گذشته همچنین یک میلیون و ۸۵ هزار دلار صادرات محصولات صنایع دستی شامل ۶۲۳ میلیون و ۵۳۹ هزار دلار به صورت چمدانی و ۴۶۲میلیون و ۵۸ هزار دلار از طریق گمرک انجام شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha