اسکان اضطراری سه هزار نفر در ایام تعطیلات نوروزی

تهران- ایرنا- رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از اسکان اضطراری سه هزار و ۱۵ نفر از ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰ تا ۱۲ فروردین ماه ۱۴۰۱ مصادف با ایام تعطیلات نوروزی خبر داد.

مهدی ولی پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در ایام تعطیلات نوروزی و تا ۱۲ فروردین سال جاری ۱۰۸ هزار و ۲۱ نفر خدمات سرپایی از سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر دریافت کردند.

وی همچنین از افزایش بیش از ۴۰ درصدی عملیات ترافیکی در تعطیلات نوروز سال ۱۴۰۱ خبر داد و اظهار داشت: کاهش محدودیت های سفرهای نوروزی سبب افزایش سفر و در نتیجه افزایش عملیات ترافیکی در تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ شد.

ولی پور با اعلام اینکه سازمان امداد و نجات از ۲۵ اسفند سال گذشته به صورت ویژه خدمات امدادی را برای سفرهای نوروزی آغاز کرده است، اظهار داشت: همه ماموریت های امداد و نجات هلال احمر با افزایش ۷۴ درصدی مواجه بوده است که ماموریت‌های ترافیکی بیشترین سهم را داشته است. 

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر حوادث کوهستان را که منجر به حضور امدادگران هلال احمر شده است را ۱۵۱ مورد اعلام کرد و گفت: در این مدت ۱۴۹ مورد نیز حوادث جوی داشتیم.

ولی پور تصریح کرد: متاسفانه امسال حوادث ساحلی در کشور نیز با افزایش روبه‌رو  بوده است که در این زمینه نیز با رشد ۸۳ درصدی مواجه بودیم.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اعلام اینکه از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۱۲ فروردین سال جاری ۲۳ هزار و ۳۸۳ نفر توسط امدادگران این سازمان امدادرسانی شده‌اند، افزود: در طول این مدت یک هزار و  ۸۲۴ نفر نیز نجات یافتند و به مناطق امن منتقل شدند.

وی ادامه داد: در این مدت هزار و ۳۰۹  نفر توسط امدادگران هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha