۱۳ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۲۸
کد خبرنگار: 3138
کد خبر: 84702655
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۰۰ نقطه در چهارمحال و بختیاری آماده برگزاری برنامه‌های تبلیغی ماه رمضان است

شهرکرد- ایرنا- معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه ۵۰۰ نقطه در استان شامل مساجد، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه آماده برگزاری فعالیت‌های تبلیغی ویژه ماه مبارک رمضان است، گفت: علاوه بر این نقاط، محافل قرآنی مختلفی نیز در این ماه در استان برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام سید ابوالقاسم کاظمی روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: پس از گذشت بیش از ۲ سال از شیوع کرونا و تعطیلی بسیاری از محافل و برنامه‌های مذهبی، در رمضان امسال این توفیق حاصل‌شده است تا با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، زمینه بهره بردن از این گونه برنامه‌ها بیش از گذشته فراهم شود از این رو در مرحله نخست با همکاری روحانیون و مبلغین و در همراهی با دیگر اقشار مردمی، برنامه غبارروبی به صورت گسترده در مساجد و مراکز فرهنگی استان انجام شد تا این مراکز آماده استقبال هر چه بهتر از روزه‌داران و نمازگزاران در این ماه مبارک شوند.

وی با بیان اینکه گردهمایی مبلغین با عنوان طلایه‌داران تبلیغ نیز پس از سه سال وقفه به منظور تعیین جهت و ترسیم راه در فعالیت‌های تبلیغی ماه مبارک رمضان و با محوریت جهاد تبیین در استان برگزار شد، تصریح کرد: این گردهمایی فرصتی مناسبی را شکل داد تا مبلغین و روحانیون نیز با انسجام بیشتر و برنامه‌ریزی مطلوب‌تر، اجرای برنامه‌های فرهنگی این ماه پر خیر و برکت را برعهده بگیرند.

کاظمی در ادامه درباره اقدامات انجام شده برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی ماه رمضان در استان یادآور شد: اعزام روحانیون به مناطق مختلف چهارمحال و بختیاری همچنان در حال انجام است و علاوه بر فعالیت ۲۳۰ روحانی بومی و مستقر در استان، بیش از ۱۵۰ مبلغ و مفسر قرآنی نیز تا چهاردهم فروردین به استان عزیمت می‌کنند.

وی به حضور جمعی از مبلغان آزاد و گروه‌های جهادی تبلیغی در استان نیز اشاره کرد و گفت: این افراد که آمار آنان نیز قابل‌توجه است به صورت خودجوش در مناطق مختلف به ویژه در مناطق کمتر برخوردار مستقر شده و در ماه مبارک رمضان به اجرای برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی خواهند پرداخت.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال ‌و بختیاری همچنین با تاکید بر اینکه ماه رمضان، ماه نزول قرآن است و لازم است در این ماه توجه بیشتری به تلاوت و مفاهیم آیات نورانی قرآن کریم صورت بگیرد، افزود: برنامه‌ریزی برای برپایی محافل قرآنی در خانه‌های قرآن استان انجام شده است و مراسم جزء خوانی قرآن نیز به صورت ویژه در مراکز ۱۰ شهرستان از جمله مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد برپا می‌شود.

وی تصریح کرد: در برپایی برنامه‌ها و محافل قرآنی تلاش شده است، روستاها و مناطقی که کمتر از دیگر نقاط به روحانی مستقر دسترسی دارند در اولویت قرار گیرند به گونه‌ای که در ماه رمضان امسال ۳۰ محفل قرآنی در ۳۰ نقطه خارج از شهرستان شهرکرد و با تمرکز بر روستاها برگزار خواهد شد.

کاظمی اجرای برنامه‌های ویژه تفسیر قرآن در تمامی شهرستان‌ها با حضور مبلغان مفسر را یادآور شد و اظهار داشت: این برنامه‌ها نیز به صورت غیرمتمرکز و با همکاری دهیاران و هیات مذهبی در مناطق روستایی به اجرا در می‌آیند.

وی برپایی ویژه‌برنامه‌های میلاد امام حسن مجتبی (ع) در همراهی با کانون مداحان و فعالان قرآنی، انتشار تولیدات چندرسانه‌ای در فضای مجازی با موضوع احکام و نکات قرآنی و بازنشر آن با کمک فعالان این حوزه، حضور گروه‌های تبلیغی جهادی در مناطق عشایری شهرستان کوهرنگ و برگزاری جلسات کوتاه تفسیر قرآن در ادارات و دستگاه‌های اجرایی ویژه کارکنان را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای اجرا در ماه مبارک رمضان در استان بیان کرد.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال ‌و بختیاری با بیان اینکه ماه رمضان سرآغاز سال بندگی است، گفت: امید است در رمضان امسال با حضور حداکثری مردم در مساجد و محافل، رخوت و رکود شکل گرفته در دوران شیوع کرونا از بین برود و شادابی بندگی احیا شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha