حجت‌الاسلام حسینی به عنوان نماینده ولی فقیه در کاشان معرفی شد

کاشان - ایرنا - حجت‌الاسلام والمسلمین سیدسعید حسینی روز جمعه در آیینی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی رییس دفتر رهبر معظم انقلاب در مصلای بقیه‌الله‌الاعظم کاشان به عنوان نماینده ولی فقیه و امام جمعه این شهرستان معرفی شد.

به گزارش ایرنا، رییس دفتر رهبر معظم انقلاب در جمع شرکت‌کنندگان در نماز عبادی و سیاسی جمعه کاشان با قدردانی از تلاش‌های نزدیک به ۲۰ ماهه آیت‌الله عباسعلی سلیمانی به عنوان نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، حکم انتصاب حجت‌الاسلام حسینی از سوی رهبر معظم انقلاب را به وی تقدیم کرد.  

متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

جناب حجت الاسلام آقای سید سعید حسینی دامت‌افاضاته 

اکنون که مسوولیت جناب حجت الاسلام آقای سلیمانی در کاشان به پایان رسیده است جنابعالی را که بحمدالله در زمینه‌های علمی و فرهنگی و مراجعات مردمی دارای توفیقاتی می باشید به امامت جمعه آن شهر مُکرَّم و نمایندگی خود در آن منطقه منصوب می کنم.

گذشته‌ کاشان سرشار از افتخارات علمی و ادبی، و تاریخ معاصر آن مزیّن به مجاهدت انقلابی و بصیرت دینی و سیاسی است و این همه به برکت ایمان و مسوولیت‌پذیری مردم عزیز آن خِطّه‌ نخبه‌پرور و با استعداد است.

از شما انتظار دارم با همه توان در خدمت نیازهای معنوی و فکری و اجتماعی آنان بوده و به ویژه جوانان عزیز را با زبان و عمل در جهت اعتلای دینی و انقلابی کمک کنید. تکریم خانواده‌های معزَّز شهیدان و ایثارگران وظیفه‌ همیشگی همه‌ ما است و لازم است به آن توجه ویژه کنید.

محتوای خطبه‌های نماز جمعه و دیگر نشست های دینی و تبلیغی را به‌گونه‌ شایسته ارتقاء دهید و رفتار مردمی را شیوه‌ همیشگی خود قرار دهید. توفیقات جناب‌عالی را از خداوند متعال مسألت می کنم.

با انتصاب نماینده جدید ولی فقیه و امام جمعه کاشان از سوی رهبر معظم انقلاب، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی سنگردار ۷۴ ساله که به دلیل عوارض ابتلا به بیماری کرونا، در خطبه‌های نمازجمعه از ضرورت سپردن پرچم خدمت به سنگرداری تازه نفس سخن گفته بود، پس از سالهای طولانی مجاهدت در جایگاه امامت جمعه، بار امانت را بر دوش حجت الاسلام و المسلمین سید سعید حسینی ۵۰ ساله قرار داد.

نماینده جدید ولی فقیه و امام جمعه کاشان، متولد ۱۳۵۰ در شهر قم است که به حسن خلق، ساده زیستی، سلوک مردمی، فضل علمی، روحیه جهادی، ولایی و انقلابی شناخته میشود.

حجت الاسلام حسینی، از تراز تحصیلی در سطح چهار حوزه  برخوردار است و مقطع کارشناسی ارشد خود را در رشته معارف اسلامی و فلسفه در مؤسسه امام خمینی (ره) به پایان رسانده است و در طول دوران تحصیل، از محضر درس حضرات آیات موسوی گرگانی، فاضل لنکرانی، جوادی آملی، شب زنده دار، محسن اراکی و مصباح یزدی بهره برده است.

حسینی که در سن ۱۵ سالگی افتخار حضور در جبهه‌های دفاع مقدس را پیدا کرد، از سابقه امامت جمعه در کشور امارات برخوردار است و در سال ۹۸ ، در جمع نورانی مدافعان حرم در کشور سوریه حضور یافت.

کاشان که به دلیل سبقه فرهنگی، مذهبی، اعتقادی و مردمان متدین از دیرباز به دارالمومنین مشهور است، در زمره شهرستان‌های با ظرفیت‌های متعدد در حوزه‌های مختلف و نگاه ویژه حاکمیت به شمار می‌رود.

این خطه با مساحت چهار هزار و ۳۹۲ کیلومتر مترمربع و جمعیت ۳۶۴ هزار و ۴۸۲ نفر بر پایه سرشماری سال ۱۳۹۵، پرجمعیت‌ترین شهرستان اصفهان پس از مرکز این استان و بیست و هشتمین شهر پرجمعیت ایران محسوب می‌شود.

منطقه عالم‌پرور کاشان در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان، تنها شهرستان غیر مرکز استان دارای نماینده ولی فقیه در کشور محسوب می‌شود و از بدو انقلاب تاکنون مورد توجه ویژه امام راحل و رهبر معظم انقلاب بوده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha