مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال وبختیاری: موضوع بانوان در رویکرد تبلیغی باید جدی‌ گرفته شود

شهرکرد - ایرنا - مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه رویکرد تمدنی و مخاطب قرار دادن تمام مردم از ویژگی‌های پایگاه فقهی اقامه دین است، گفت: آنچه در این بخش مورد غفلت قرار گرفته، مسئله بانوان است که باید در این رویکرد و به ویژه در امر تبلیغی، جدی‌تر عمل کنیم.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام مهدی طاهری در روز پنجشنبه در گردهمایی مبلغین چهارمحال و بختیاری با عنوان «طلایه‌داران تبلیغ» با اشاره به غفلتی که از مسئله بانوان در رویکرد تمدنی صورت گرفته است، گفت: این سوال مطرح است که چه درصدی از فضای تبلیغی ناظر بر حوزه بانوان است در حالی که بانوان نیمی از جمعیت استانی چون چهارمحال و بختیاری را تشکیل می‌دهند و باید دانست که حوزه بانوان از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی در ادامه توجه به مسئله فضای مجازی را در رویکرد تبلیغی مهم دانست و افزود: ۲۵ هزار نفر از جمعیت چهارمحال و بختیاری روزانه بیش از دو ساعت از وقت خود را صرف فضای مجازی می‌کنند و سرانه دینی آن‌ها کمتر از هشت دقیقه است از این رو باید این موضوع نیز مورد توجه متولیان امر تبلیغ دین قرار گیرد.

طاهری با بیان اینکه پایه و اساس تولید ارزش‌ها در جامعه، قرآن است، از مبلغین خواست در فرصت ماه مبارک رمضان، زمان بیشتری را برای پرداختن به آیات کلام‌الله صرف نمایند.

روحانیون مدیریت امامزاده‌های استان را به عنوان پایگاه‌های شیعی بر عهده بگیرند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری نیز در این گردهمایی با بیان اینکه بحث وقف از موضوعاتی است که مغفول مانده است، گفت: هم‌اکنون ۱۰۰ امامزاده در استان وجود دارد که روحانیون می‌توانند برای نهادینه شدن مدیریت اسلامی و تبیین وقف در این پایگاه‌های شیعی وارد عمل شوند.

حجت‌الاسلام حسن امیری افزود: بخش زیادی از موقوفات در دوران پهلوی به مردم فروخته ‌شده است و در حال حاضر کمتر از ۱۵ درصد موقوفات استان توسط اوقاف و امور خیریه مدیریت می‌شود.

وی بر ضرورت توجه به اقتصاد وقف و بهره‌گیری از آن برای حل مشکلات مساجد و حوزه‌های علمیه و انجام امور مرتبط با نیت واقف یادآور شد: در حال حاضر تامین امور مالی مساجد به سختی انجام می‌شود و تمامی آن‌ها درگیر بدهی و مشکلات مالی برای انجام امور عمرانی هستند، تعداد خادمان کافی نیست و سرویس بهداشتی بیشتر مساجد مشکلاتی دارد که لازم است با هدایت کمک‌های خیری برای حل آن چاره‌اندیشی شود.

امیری اولویت‌بندی در انجام امور عمرانی مساجد را مهم دانست و افزود: وقتی سرویس بهداشتی مسجد مشکل دارد نیازی نیست برای ساخت گنبد و گلدسته و یا تزئینات معماری همچون آیینه‌کاری هزینه‌ای بالایی صورت بگیرد.

وی لزوم صدور شناسه ملی برای مساجد را نیز یادآور شد و گفت: روحانیون و مبلغین در این زمینه کمک کنند تا هیات امنا برای دریافت این شناسه و رسیدگی بهتر به امور مالی مسجد هر چه زودتر اقدام کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری اعتبار مساجد استان در سال گذشته را یک میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: این اعتبارات ناکافی است و نمی‌تواند جوابگوی نیازهای مساجد استان باشد.

به گزارش ایرنا، در گردهمایی مبلغین چهارمحال و بختیاری که در آستانه ماه مبارک رمضان در مهدیه مصلای شهرکرد برگزار شد، سخنرانان درباره شرایط تبلیغ در عصر حاضر، مفاهیم جهاد کبیر در امر تبلیغ و ضرورت توجه به ترویج فرهنگ قرآنی و همچنین فرهنگ وقف‌ صحبت کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha