سلمان حسینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اهداف راه اندازی خط ۱۴۸۰ یا صدای مشاور افزود: این خط، خدمات مشاوره و راهنمایی سریع، در دسترس و آسان در هر نقطه از استان است که در حیطه های فردی، خانوادگی، کودک و نوجوان، تحصیلی و تربیتی، شغلی، مشاوره پیش از ازدواج و غیره به آحاد جامعه خدمات ارائه می کند.
وی اظهار داشت: در تماس مردمی با خط یاد شده مشاوره و راهنمایی های لازم به صورت تلفنی ارائه می شود و پس از ارزیابی های اولیه در صورت لزوم افراد برای دریافت خدمات تخصصی به مراکز مشاوره تحت نظارتی بهزیستی ارجاع داده میشوند.
این مسوول ادامه داد: مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ صدای مشاور همهروزه از ساعت ۸ تا ۲۴ به صورت رایگان خدمات مشاوره و روانشناختی را در استان ارائه میدهد و افراد بدون مراجعه حضوری و از طریق این خط ارتباطی میتوانند سؤالات و مشکلات خود را مطرح و پاسخ را از مشاوران بهزیستی دریافت کنند.
حسینی، محرمانه بودن اطلاعات را یکی از نکات مثبت این نوع مشاوره بیان کرد و اظهار داشت: تمامی مشاوران این مرکز تکنیکهای کاهش اضطراب را آموزش دیده و می توانند علاوه بر توصیه های لازم روانشناختی، فشار و تنش ایجاد شده ناشی از این ترس را کاهش دهند.
وی خاطرنشان کرد: با صنعتی شدن جوامع و ظهور آسیبهای روانی و اجتماعی عدیده، جهت کنترل و کاهش آسیب ها ضرورت توجه به علم مشاوره و روانشناسی بیش از پیش احساس می شود.
نظر شما