۱۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۳۸
کد خبر: 84701065
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۲ واحد صنفی متخلف قشم در تعطیلات نوروز پلمب شد

۱۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۳۸
کد خبر: 84701065
۱۲ واحد صنفی متخلف قشم در تعطیلات نوروز پلمب شد

قشم- ایرنا- رییس اداره تعزیرات حکومتی قشم گفت: ۱۲ واحد صنفی و خدماتی متخلف در اجرای طرح نظارت و کنترل بر بازار شب عید و مبارزه با گران فروشی و کم فروشی در این جزیره به علت تداوم تخلف بهداشتی به منظور ارتقای سطح سلامت جامعه با حکم قضایی پلمب شد.

وحید ترکاشوند روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در مدت یادشده از (روز اول اسفند ۱۴۰۰ تا روز نهم فروردین ۱۴۰۱) کارشناسان و بازرسان این اداره در قالب گشت های مشترک با انجام ۲۲۴ نوبت بازرسی از اصناف جزیره شامل مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و غرفه های آرایشی و بهداشتی را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار داده اند.

وی ادامه داد: در این مدت با بازرسی های انجام شده از ۲۲۴ واحد یاشده ۵۱ واحد متخلف شناسایی که به مراجع قضایی معرفی و ۱۷۳ واحد دیگر نیز بدون تخلف ارزیابی شدند.

رییس اداره تعزیرات حکومتی قشم توضیح داد: در بازرسی های انجام شده ۲۲ واحد گرانفروش، هشت واحد کم فروش، ۶ واحد دارای تداخل صنفی، سه واحد دارای تقلب و ۱۲ واحد عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی شناسایی شدند که به مراجع قضایی معرفی شد.

ترکاشوند اضافه کرد: نظارت و بازرسی همه اصناف توسط گشت های مشترک تعزیرات با همراهی نماینده دادستان، نماینده فرمانداری، بازرسان اداره تعزیرات حکومتی، شبکه بهداشت و درمان، جهاد کشاورزی، اصناف منطقه آزاد، اداره‌ صنعت، معدن، بسیج اصناف و شهرداری قشم تا پایان تعطیلات نوروزی در حال انجام است و با متخلفین و گرانفروشان به ویژه واحدهای صنفی عرضه مرغ و گوشت، میوه و تره بار، خشکبار، رستوران و بیرون بر، فروشگاه های زنجیره ای، آرایشگاه ها و نانوایی ها برخورد جدی می شود.

وی اظهار داشت: گشت های تعزیرات در بازرسی های انجام شده ۲۱۴ لیتر نوشیدنی غیر مجاز، ۱۷۰ کیلوگرم مواد غذایی و هزار و ۲۱۴ کیلوگرم مرغ و گوشت فاسد و تاریخ گذشته را در گود زباله معدوم کردند.

۱۲ واحد صنفی متخلف قشم در تعطیلات نوروز پلمب شد

رییس اداره تعزیرات حکومتی قشم اعلام کرد: مردم می‌توانند هرگونه گران فروشی، کم فروشی، احتکار و قاچاق کالا را با شماره تلفن ۰۷۶۳۵۲۴۱۲۱۰ یا با سامانه ۱۳۵ با اداره تعزیرات مطرح کنند.

وی افزود: همچنین شماره ۰۷۶۳۵۲۵۲۵۲۴ اصناف منطقه آزاد قشم نیز آماده دریافت گزارش مردمی در خصوص موارد یادشده است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha