۱۱ فروردین ۱۴۰۱، ۳:۳۵
کد خبرنگار: 2448
کد خبر: 84700845
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

آلمان از روسیه در مورد پرداخت هزینه گاز به یورو تضمین دریافت کرد

تهران- ایرنا- دولت آلمان چهارشنبه شب اعلام کرد که از روسیه تضمین هایی دریافت کرده است که شرکت های اروپایی مجبور نیستند برای دریافت گاز روسیه به روبل هزینه پرداخت کنند.

به گزارش ایرنا از دویچه وله، دفتر "اولاف شولتز" صدراعظم آلمان اعلام کرد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به صدراعظم آلمان گفته است که شرکت های اروپایی می توانند به پرداخت وجه گاز با ارز یورو یا دلار ادامه دهند.

در بیانیه آلمان آمده است که پوتین در تماس تلفنی با شولتز گفت که این پول گاز دریافتی به بانک گازپروم پرداخت می شود و سپس به روبل به روسیه منتقل می شود. این بانک در زمان حاضر مشمول تحریم‌ها نیست.

بر اساس بیانیه کرملین، پوتین به شولز گفت که تصمیم اخذ شده نباید منجر به بدتر شدن شرایط قرارداد برای شرکت های واردکننده اروپایی شود.

دریافت تضمین برای پرداخت هزینه گاز دریافتی در حالی صورت می گیرد که پوتین هفته گذشته اعلام کرد که مسکو برای ارسال گاز به کشورهای «غیر دوست» از جمله کشورهای اتحادیه اروپا فقط واحد پولی روبل را می‌پذیرد.

کشورهای اروپایی که بهای گاز روسیه را به یورو می پردازند و کشورهای عضو گروه هفت، این درخواست روسیه را رد کرده اند. بهای گاز در اروپا نیز در واکنش به تحولات بسرعت افزایش یافته است.

ویاچسلاو ولودین عضو برجسته مجلس روسیه پیش از این گفته بود که اتحادیه اروپا در صورتی که خواهان ادامه وادرات گاز از روسیه باشد، باید بهای آن را به روبل بپردازد و نفت، غلات، فلزات، کود، ذغال سنگ و الوار صادراتی این کشور نیز به همین گونه قیمت گذاری خواهد شد.

قرار است دولت، بانک مرکزی و شرکت گازپروم روسیه روز پنجشنبه طرح هایشان را برای دریافت بهای گاز به روبل ارایه کنند.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha