۱۰ فروردین ۱۴۰۱، ۲۳:۵۱
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 84700791
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

نیکزاد: ایران از هیچ تلاشی برای کمک به سوریه دریغ نخواهد کرد

تهران- ایرنا- علی نیکزاد نایب رییس مجلس شورای اسلامی که به دمشق سفر کرده است، چهارشنبه شب گفت که ایران در مرحله بازسازی به حمایت خود از سوریه ادامه خواهد داد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)؛ نیکزاد در کنفرانس مطبوعاتی و پس از دیدار با فیصل المقداد وزیر امورخارجه سوریه، گفت که ارتباط راهبردی ایران و سوریه ناگسستنی است و ما دارای دیدگاه‌های مشترکی در خصوص تحولات جهان هستیم.

وی افزود:هر کسی که نمی خواهد سوریه و ایران وجود داشته باشند، باید از تاریخ، درس عبرت بگیرد؛ چرا که اگر خون شهدای سوریه و ایران  نبود، گروه تروریستی (داعش) نابود نمی‌شد و اکنون اروپا و آمریکا در امنیت بسر نمی بردند.

نیکزاد ادامه داد: مقاومت بشار اسد رییس جمهوری سوریه، موجب پایداری و مقاومت این کشور شد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی ایران بار دیگر بر موضع کشورمان در مردود دانستن مداخله خارجی و تحریم های یکجانبه آمریکا علیه سوریه تاکید کرد و گفت که تهران از هیچ کوششی برای کمک به سوریه برای عبور از این مرحله به ویژه در زمینه تجارت، اقتصاد و سوخت دریغ نخواهد کرد.

نیکزاد همچنین بر روابط برادرانه دو کشور و ملت‌های ایران و سوریه تاکید و اظهار کرد که تهران و دمشق، عزم خود را برای تلاش جدی برای دستیابی به مشارکت واقعی اقتصادی و تجاری به ویژه در مرحله بازسازی جزم کرده‌اند.

وی خاطرنشان ساخت که در زمان حاضر در دمشق به سر می برد تا با همتایان خود از و دیگر مقامات سوری دیدار کند.

نیکزاد، هدف سفر خود به سوریه را رایزنی با مقامات سوری و بررسی تمامی موضوعات مرتبط با فعال سازی روابط پارلمانی، اقتصادی و تبادلات تجاری و افزایش حجم آن میان دو کشور برشمرد.

وزیر امور خارجه سوریه نیز در این دیدار بر عمق روابط دمشق و تهران در همه زمینه‌ها چه در زمینه سیاسی، اقتصادی و به ویژه پارلمانی تأکید کرد و گفت که دمشق، اهمیت زیادی به دیپلماسی پارلمانی و نقش مهم آن در این مرحله می‌دهد.

المقداد خواستار توسعه روابط اقتصادی دوجانبه در راستای منافع ملت‌ ایران و سوریه شد.

وزیر امور خارجه سوریه تحریم‌های تحمیلی و یکجانبه آمریکا و متحدان غربی آن علیه سوریه و ایران را "غیر اخلاقی" دانست و ضمن تمجید از درایت سیاسی رهبران ایران و مدیریت دقیق آنها در مذاکرات وین، از ایالات متحده و کشورهای غربی خواست بدون هیچ پیش شرطی به این مذاکرات بازگردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha