انصارالله : عملیات نظامی ما تا شکستن محاصره یمن ادامه دارد

تهران – ایرنا – " محمد البخیتی " عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله تاکید کرد که عملیات های نظامی این جنبش تا شکسته شدن محاصره یمن به طور کامل ادامه خواهد یافت .

به گزارش روز چهارشنبه شبکه تلویزیونی المیادین ، البخیتی در ارتباط با توقف عملیات نظامی در یمن از سوی ائتلاف سعودی معتقد است که ائتلاف سعودی باید همزمان با این آتش بس به محاصره یمن نیز پایان دهد.

البخیتی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر گفت: اعلام آتش بس از سوی ائتلاف سعودی تا زمانی که محاصره یمن پایان نیابد، هیچ معنی و مفهومی ندارد.

وی تاکید کرد: محاصره یمن عملیات نظامی به شمار می رود زیرا با توسل به نیروی نظامی و تسلیحاتی بر کشور ما تحمیل شده است .

وی افزود : رنج و محرومیت یمنی ها از محاصره اعمال شده از خود جنگ سخت تر و شدیدتر است . این امر به معنای آن است که عملیات نظامی یمن به منظور در هم شکستن محاصره ادامه خواهد یافت .

ائتلاف سعودی شب گذشته اعلام کرد که عملیات نظامی خود در یمن را از ساعت شش بامداد امروز متوقف می کند.

ائتلاف سعودی پس از حملات شدید موشکی و پهپادی نیروهای یمن علیه مراکز حیاتی و تاسیسات نفتی عربستان با صدور بیانیه ای مدعی شد : توقف عملیات نظامی در داخل یمن به منظور دستیابی به موفقیت در رایزنی های سیاسی و ایجاد جو مثبت برای دستیابی به صلح انجام گرفته است .

ائتلاف مزبور اعلام کرد که در پاسخ به درخواست دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس با برقراری آتش بس موافقت کرده است .

شورای همکاری خلیج فارس دیروز از رهبران ائتلاف سعودی و تمامی طرف های ذیربط یمنی خواست تا عملیات نظامی خود را پس از هفت سال جنگ علیه یمن متوقف نماید.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

با وجود گذشت هفت سال از آغاز این تجاوزگری همه جانبه، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن ضمن دفاع از ملت خود، توانسته‌اند ضربات سنگینی به ائتلاف متجاوز و وابستگان آنها وارد کنند و اهداف متجاوزان سعودی و اماراتی را در عمق خاک این دو کشور هدف حملات خود قرار دهند و با وجود محاصره کامل، توان تسلیحاتی بویژه موشکی و پهپادی خود را با تکیه بر توان داخلی گسترش دهند.

۱۴۸۷

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha