شهردار: ۴۰ میلیارد تومان امسال برای تسهیل ترافیک شهر کرمانشاه اختصاص می‌یابد

کرمانشاه - ایرنا - شهردار کلانشهر کرمانشاه گفت: در سال جاری ۴۰ میلیارد تومان اعتبار امسال در راستای تسهیل ترافیک شهر کرمانشاه مانند تعریض خیابان‌ها، ایجاد و اصلاح معابر و تردد و توقف در سطح شهر کرمانشاه اختصاص می‌یابد.

«نادر نوروزی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا همچنین از راه اندازی شورای ترافیک شهر کرمانشاه خبر داد و افزود: شورای ترافیک شهر کرمانشاه با هم افزایی پلیس راهور و نیروی انتظامی شهرستان با شهرداری مناطق هشت و دیگر ارگان های ذیربط تشکیل شده است. 

وی یکی از اهداف تشکیل شورای ترافیک شهر کرمانشاه را اجرایی کردن ماده ۱۰۸ دانست که باید در همه کلانشهر های کشور در راستای مدیریت شهری در حوزه حمل و نقل و تردد طی توافقی بین شهرداری و فرماندهی پلیس راهور استان تنظیم و اعمال شود.

بند (پ) ماده (۱۰۸) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران است که طبق این قانون همه امور ترافیک سطح شهر و برنامه ها و طرح ها در شورای حمل و نقل و ترافیک شهر که ترکیبی از شهردار، معاون شهردار و رئیس سازمان ترافیکی، رئیس پلیس راهور استان، رئیس پلیس راهور شهر و نماینده استانداری است.مصوب و حل می شود.

نوروزی همچنین با بیان اینکه ۶۵ درصد تصادفات شهر کرمانشاه در حومه بزرگراه رخ می دهد، گفت: برای کاهش آمار تصادفات نقاط حادثه خیز شناسایی و با نصب دوربین و موانع کنترل سرعت تلاش می کنیم که این آمار را کاهش دهیم.

وی همچنین از راه اندازی سه خودرو پلاک خوان نامحسوس در سطح کلان شهر کرمانشاه و تجهیز پاسگاه پلیس راه به امکانات مورد نیاز، اصلاح روشنایی معابر و نقاط پرحادثه خبر داد و گفت: امیداوریم با انجام این اقدامات حجم بار ترافیک شهری و آمار تصادفات شهر کرمانشاه کاهش یابد.

کلانشهر کرمانشاه بیش از نیمی از جمعیت ۲ میلیون نفر استان را در خود جای داده و دارای هشت منطقه شهرداری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha