۹ فروردین ۱۴۰۱، ۱۶:۳۴
کد خبر: 84699498
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نجیب میقاتی درباره احتمال استعفایش چه گفت؟

۹ فروردین ۱۴۰۱، ۱۶:۳۴
کد خبر: 84699498
نجیب میقاتی درباره احتمال استعفایش چه گفت؟

تهران - ایرنا - نخست وزیر لبنان انتخابات پیش رو را دلیل استعفا ندادنش عنوان کرد.

به گزارش ایرنا از شبکه تلویزیونی الجدیده لبنان، نجیب میقاتی در جمع خبرنگاران درباره احتمال استعفایش گفت: اگر انتخابات نبود استعفا می کردم.

نخست‌وزیر لبنان پیشتر گفته بود اگر استعفای او راه‌حل بحران است، لحظه‌ای در این کار تردید نخواهد کرد.

همچنین یک ماه پیش، یک رسانه لبنانی در گزارشی فاش کرد که نجیب میقاتی مخالف برکناری رئیس بانک مرکزی این کشور که متهم به اختلاس و فساد است، بوده و اعتقاد دارد برکناری رئیس بانک مرکزی در شرایط فعلی اقدام درستی نیست. میقاتی تهدید کرده بود درصورت این برکناری، او نیز از سمت نخست‌وزیری استعفا می‌کند.

درحالی که قرار است انتخابات پارلمانی لبنان مطابق تاریخ اعلام شده ۱۵ ماه مه سال ۲۰۲۲ میلادی (۲۵ اردیبهشت سال ۱۴۰۱) برگزار شود، آمادگی و مرزبندی‌های نیروها و جریان‌های سیاسی این کشور برای ورود به این انتخابات مشخص‌تر و در عین حال پیچیده‌تر می‌شود.

به عقیده ناظران سیاسی لبنان، در سایه تنش‌های جاری در درون طائفه اهل سنت و جبهه بندی و مرز بندی‌های مشابه در درون طائفه مسیحیان لبنان و ورود پول‌های سیاسی عربستان و امارات و دخالت‌های آنها در لبنان انتظار می‌رود که عرصه سیاسی لبنان با نزدیک شدن هرچه بیشتر به زمان برگزاری انتخابات ملتهب‌تر و پیچیده‌تر شود و این درحالی است که چنین وضعیتی در درون طائفه شیعیان لبنان در سایه اتحاد و انسجام حزب الله و جنبش امل لبنان وجود ندارد و آنها این بار نیز به طور یکپارچه همراه با ائتلاف‌های سیاسی خود با برخی جریان‌های مسیحی و اهل سنت وارد عرصه انتخابات آینده لبنان خواهند شد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha