۹ فروردین ۱۴۰۱، ۱۶:۰۲
کد خبر: 84699443
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

حفظ تاریخ اوکراین به مدد توکن‌های غیرقابل معاوضه

۹ فروردین ۱۴۰۱، ۱۶:۰۲
کد خبر: 84699443
حفظ تاریخ اوکراین به مدد توکن‌های غیرقابل معاوضه

تهران- ایرنا- اوکراین برای حفظ و حراست از تاریخ این کشور یک موزه ان‌اف‌تی (توکن‌های غیرقابل معاوضه) راه‌اندازی کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا از مجله آرت نیوز، الکس بورنیاکف (Alex Bornyakov)، معاون وزیر اوکراین در وزارت تحول دیجیتال، با انتشار یک توییت در حساب رسمی خود گفت: اوکراین برای حراست از استقلال و تاریخ خود یک موزه ان اف تی راه‌اندازی می‌کند.

به گفته بورنیاکف، این وبسایت که فراتر از تاریخ: موزه جنگ (Meta History: Museum of War) نام دارد، شامل یک خط زمانی از رویدادهای جنگ اوکراین و روسیه نیز هست که هرکدام توکن غیرقابل معاوضه خود را دارند.  

هرکدام از این ان‌اف‌تی‌ها یک توییت از نهادها و مقامات بین‌المللی درباره لحظه‌های مهم جنگ را به همراه اثری از هنرمندان اوکراینی به نمایش می‌گذارد. به عنوان نمونه یکی از این توکن‌ها مربوط به توییتی است که ناتو در سومین روز از جنگ اوکراین منتشر کرد و در آن از روسیه خواست حمله به این کشور را متوقف کند. تصویر گرافیکی که همراه این توییت وجود دارد، یک قطب‌نما همراه با یک بلندگوی دستی اثر آلینا کروگاچووا است.

حفظ تاریخ اوکراین به مدد توکن‌های غیرقابل معاوضه

تاکنون تنها سه روز اول جنگ در این موزه مستندسازی شده است. این ان‌اف‌تی‌ها که ۴۷۵ دلار ارزش‌گذاری شده‌اند، از فردا (چهارشنبه، ۱۰ فروردین) به فروش گذاشته خواهند شد.

آنطور که در حساب توییتری موزه فراتر از تاریخ آمده، این پروژه تنها نمونه‌ای از مبارزه با نشر اخبار جعلی و پروپاگاندا توسط روسیه از طریق فناوری بلاکچین است.

در توییتی در این باره آمده است: فقط وجود زنجیره‌ای نامحدود از اطلاعات را تصور کنید که برای همگان قابل رویت است و هیچکس نمی‌تواند تغییرشان دهد. این حرکت راهکاری عالی برای جاودانه کردن حقایق واقعی است.

ارتش روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجشنبه، ۵ اسفند) به خاک اوکراین حمله کرد و درگیری و تنشی که از سال ۲۰۱۴ بین این دو کشور آغاز شده بود، وارد مرحله جدیدی شد.

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha