آمار فوتی‌های تصادفات جاده‌ای کرمانشاه نوروز امسال ۴۲ درصد کاهش یافت

کرمانشاه - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه، گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون چهار نفر در تصادفات جاده‌ای استان کرمانشاه فوت کردند که نسبت به مشابه سال گذشته که هفت نفر بود، ۴۲ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «منوچهر فخری» روز سه‌شنبه در جلسه شورای ترافیک استان که در سرسرای شهید قاسم سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد، با بیان اینکه از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون بیش از ۵۲ میلیون تردد در سطح کشور ثبت شده است، افزود: از این آمار ۶ میلیون و ۸۰۰ تردد مربوط به استان کرمانشاه است.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد حادثه‌های جاده‌ای در ورودی و خروجی شهرها اتفاق افتاده است، گفت: خستگی رانندگان و واژگونی خودروها بیشترین علت تصادفات ثبت شده‌ است.

فخری کیفیت راه‌های ارتباطی را یکی از مولفه‌های اصلی توسعه یافتگی عنوان کرد و بیان داشت: محور کرمانشاه - کامیاران ،کرمانشاه - بیستون و کرمانشاه - اسلام آبادغرب از محورهای پر حادثه استان است که نقاط حادثه خیز این محورها باید هرچه سریعتر رفع نقص شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه همچنین از کسب رتبه سوم کاهش آمار تصادفات جاده‌ای استان در سال ۱۴۰۰ خبر داد و افزود: سال گذشته از ۶۶ نقطه حادثه خیز جاده‌ای استان ۳۶ محل رفع عیب شد و این از علت های اصلی کاهش تصادفات در کرمانشاه و کسب رتبه سوم در کشور بود.

فخری در ادامه عدم توجه به زیرساخت های حمل و نقل، کیفیت پایین خودرو ها و عدم ارتقاء فرهنگ رعایت قواعد راهنمایی و رانندگی را از دلایل اصلی حوادث جاده ای در استان کرمانشاه اعلام کرد و گفت: در تلاش هستیم مشکلات را در استان کاهش دهیم.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۱۴ شهرستان، ۳۵ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

این استان دارای هشت هزار و ۵۱ کیلومتر جاده است که از این آمار ۱۱/۵ درصد به عنوان جاده های اصلی و ۸۸/۸ درصد جاده های فرعی و روستایی است.

استان کرمانشاه آزاد راه ندارد اما ۴۱۷ کیلو متر معادل نیم درصد بزرگراه، ۵۲۳ کیلومتر معادل ۶ درصد راه های اصلی، هزار و ۸۹۱ کیلومتر معادل  ۲۳ درصد راه فرعی و  پنج هزار و ۲۲۰ کیلومتر معادل ۶۵ درصد راه روستایی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha