استاندار: اجرای پروژه‌های شهری بدون پیوست ترافیکی در کرمانشاه ممنوع است

 کرمانشاه - ایرنا - استاندار کرمانشاه با اشاره به ترافیک شدید ورودی شهرک پردیس شهر کرمانشاه، گفت: از این پس تمام پروژه های شهری حتی طرح مسکن ملی در استان بدون استعلام پیوست‌های ترافیکی آن توسط پیلس راهور ممنوع است و هیچ کس نباید از این قضیه کوتاه بیایید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «بهمن امیری‌مقدم» روز سه‌شنبه در اولین شورای ترافیک استان که در سرسرای شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد، افزود: یکی از زیبای‌های شهری ترافیک روان و منظم است که متاسفانه اکثر شهرهای استان کرمانشاه فاقد این ویژگی هستند، بنابراین استعلام پیوست ترافیکی برای احداث شهرک‌ها و مجتمع مسکونی جدید ضروری است.

وی در ادامه بر اجرای مصوبات قبلی شورای ترافیک استان تاکید کرد و خواستار تشکیل ۲ کارگروه ویژه ترافیک شهری و برون شهری و همچنین یک کارگروه ترافیک برای کلانشهر کرمانشاه به ریاست شهردار برای رسیدگی هرچه سریعتر به مشکلات ترافیکی استان شد.

سند رفع مشکلات جاده‌ای استان کرمانشاه باید تدوین شود

استاندار کرمانشاه همچنین از شورای ترافیک استان خواست با تحلیل تمام اطلاعات و داده‌های مربوط به جاده‌های استان اعم از راه ها اصلی، فرعی و روستایی، ترافیک های شهری و برون شهری، شناسایی نقاط حادثه خیز و عوامل پر تصادفات، با ارایه راهکارها یک نقش راه و سند تدوین کنند.

امیری مقدم تشریح کرد: در این سند یا نقش راه، هر سال باید اولویت های استان برحسب اهمیت برای رفع معایب و نقص های ترافیکی و جاده ای در دستور کار قرار گیرد و تکلیف تک تک دستگاه ذی ربط در آن نیز باید مشخص باشد تا براساس آن مشکلات را یکبار برای همیشه حل کنیم.

وی همچنین با اشاره به آمار ۷۵ درصدی فوتی عابران پیاده در تصادفات جاده ای خواستار بررسی و تحلیل این موضوع شد که چرا ۷۵ درصد فوتی ها در تصادفات؛ عابران پیاده هستند و راهکارها رفع این مشکل کجاست تا در دستور کار قرار گیرد.

وی در ادامه با تاکید بر رفع نقص نقاط حادثه خیز جاده‌های استان نیز گفت: درست است دستگاه ها برای رفع همه نقاط حادثه خیز کمبود اعتبار دارند، اما می شود با راهکارهای کوتاه مدت و کوچک این حوادث را به حدقل رساند تا اعتبار تخصیص یابد.

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه همچنین با اشاره به افزایش ۵۸ درصدی آمار فوت های تصادفات جاده ای در صحنه حادثه، از دستگاه های امداد رسان هلال احمر و اورژانس خواست پایگاه ها و مراکزشان را برحسب آمایش سرزمینی دایر کنند تا به موقع به مجروحان حوادث رسیدگی کنند.

وی بر فرهنگ‌سازی بر کاهش آمار تصادفات تاکید کرد و از صدا و سیما، نیروی انتظامی، پلیس راه و شهرداری ها خواست در این راستا دست به اطلاع رسانی و آگاهی بخشی گسترده با تاکید بر رعایت قواعد راهنمایی و رانندگی، اطلاع رسانی عواقب رانندگی خطرناک به ویژه با تولید محتوا در شبکه های اجتماعی اقدام کنند.

بزرگراه کرمانشاه - کامیاران هرچه زودتر باید تکمیل شود

استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به آمار تلفات جاده ای محور کرمانشاه - کامیاران خواست هرچه سریعتر مراحل تکمیل هشت کیلومتر باقی مانده این پروژه مهم به اتمام برسد و افزود: هرچه زودتر این پروژه باید انجام شود زیرا جان انسان های بیشتری نجات پیدا می کند و این نکته بسیار مهم است که مدیران با این دیدگاه به قضیه نگاه کنند.

وی همچنین با اشاره به وجود برخی معارضان در حریم بزرگراه کرمانشاه - کامیاران و معطل کردن این پروژه، گفت: تمام دستگاه های ذیربط از این به بعد با جدیت تمام باید در مقابل کسانی که در حریم جاده ساخت و ساز می کنند، بایستند تا زمانی مانند الان مجبور نشویم به قوه قهریه متوسل شویم که نارضایتی و دلخوری مردم را در پی داشته باشد.

امیری مقدم همچنین با اشاره به آمار ۳۰ درصدی تصادفات جاده ای به خاطر خستگی و خواب آلودگی رانندگان، از اداره کل راهداری استان خواست مکان هایی برای احداث استراحتگاه بین جاده ای جانمایی کند و از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این استراحتگاه که باید مجموعه ای خدماتی نیز باشند، دعوت به عمل آورد.

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود، در خصوص نخاله های ساختمانی کنار جاده در حاشیه شهرها استان نیز پیشنهاد داد، وقتی که کارخانه سیمان می تواند از بازیافت این نخاله ها استفاده کند، به مردم اطلاع بدهید تا نخاله ها را تحویل کارخانه سیمان بدهند.

تامین اعتبار برای تکمیل احداث پلیس راه پاوه، تاکید بر تکمیل پروژه های پایش تصویری بین شهری و برون شهری برای کنترل سرعت، نظارت دقیق تر بر فعالیت مراکز معاینه فنی خودرو ها، اصلاح و رفع نقص نقطه حادثه خیز مسیر مزار شهدا به فرودگاه شهر کرمانشاه؛ ساماندهی مشاغل مزاحم در مسیرهای پر ترافیک از دیگر مواردی بود که استاندار کرمانشاه در این جلسه بر آنها تاکید کرد.

امیری مقدم همچنین از شهرداری کرمانشاه خواست با مشارکت بخش خصوصی در راستای تسهیل ترافیک شهر در معابر شلوغ  به احداث پارکینگ های عمومی مبادرت کند.

دستگاه‌ها برای مدیریت ترافیک جاده‌ای روز ۱۳ نوروز برنامه‌ریزی کنند

استاندار کرمانشاه در بخش پایانی صحبت های خود از زحمات مجموعه دستگاهای اجرایی در بحث ساماندهی و مدیریت مسافران نوروزی به استان قدردانی کرد و از آنان خواست برای مدیریت ترافیک جاده ای روز ۱۳ نوروز برنامه ریزی های لازم داشته باشند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۱۴ شهرستان، ۳۵ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

این استان دارای هشت هزار و ۵۱ کیلومتر جاده است که از این آمار ۱۱/۵ درصد به عنوان جاده های اصلی و ۸۸/۸ درصد جاده های فرعی و روستایی است.

استان کرمانشاه آزاد راه ندارد اما ۴۱۷ کیلو متر معادل نیم درصد بزرگراه، ۵۲۳ کیلومتر معادل ۶ درصد راه های اصلی، هزار و ۸۹۱ کیلومتر معادل  ۲۳ درصد راه فرعی و  پنج هزار و ۲۲۰ کیلومتر معادل ۶۵ درصد راه روستایی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha