۹ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۵۷
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 84699198
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نظرسنجی نشان داد: اکثر آمریکایی ها نگران ورود کشورشان به جنگ اوکراین هستند

تهران- ایرنا- نظرسنجی جدید نشان داد که بیشتر آمریکایی ها نگران هستند کشورشان به جنگ تمام عیار با روسیه کشیده شود.

به گزارش ایرنا، تارنمای آمریکایی آکسیوس نوشت: نظرسنجی آسوشیتدپرس و مرکز نورک برای تحقیقات امور عمومی که روز دوشنبه نتایج آن اعلام شد، نشان می دهد که اکثر آمریکایی ها همچنین بر این باورند که جو بایدن رئیس جمهوری این کشور به اندازه کافی در مقابل حمله روسیه به اوکراین سختگیرانه برخورد نکرده است.

این نتایج نشان می دهد که شرکت کنندگان در این نظرسنجی بر این باورند که آمریکا باید به ارسال کمک های نظامی و انسان دوستانه به اوکراین همزمان با افزایش تحریم های روسیه ادامه دهد حتی اگر این تحریم ها به ضرر اقتصاد آمریکا باشد.

۵۶ درصد از یک هزار و ۸۲ افراد بزرگسال شرکت کننده در این نظرسنجی گفتند که واکنش بایدن به حمله روسیه به اندازه کافی سختگیرانه نبوده است و ۵۵ درصد هم گفتند بر این باور هستند که آمریکا تا حد ممکن به شکل موثری روسیه را تحریم کند حتی اگر به اقتصاد آمریکا آسیب برسد.

این نتایج نشان داد ۶۸ درصد از شرکت کنندگان تحریم هایی را که آمریکا تاکنون علیه روسیه اعمال کرده را تایید کردند.

همزمان ۴۷ درصد گفتند که «بشدت» یا «بسیار» نگران هستند که پای آمریکا به جنگ با روسیه باز شود. ۷۱ درصد بر این باورند که حمله روسیه امکان استفاده از سلاح های هسته ای را در هر جای جهان افزایش داده است.

این نتایج نشان داد ۸۲ درصد آمریکایی ها از ارسال کمک های انسان دوستانه به اوکراین راضی هستند و ۶۴ درصد از ارسال سلاح به این کشور حمایت کردند. این در حالی است که ۶۷ درصد شرکت کنندگان گفتند فکر می کنند آمریکا باید پناهجویان اوکراینی را در این کشور بپذیرد.

با این حال ۶۵ درصد آمریکایی ها مخالفت خود را با  نحوه مدیریت اقتصاد در دولت بایدن ابراز کردند و ۶۹ درصد آمریکایی ها هم نحوه مدیریت اقتصادی کشور در دولت بایدن را «بسیار»، «تا حدی» ضعیف توصیف کردند.  

در تازه ترین نظرسنجی که ان بی سی انجام داد و نتایج آن روز دوشنبه منتشر شد میزان مقبولیت شغلی بایدن به تنها ۴۰ درصد رسید.

در این نظرسنجی ۶۳ درصد آمریکایی ها با نحوه مدیریت اقتصادی و  ۵۱ درصد مدیریت سیاست خارجی دولت بایدن مخالفت کردند.

نظرسنجی آسوشیتدپرس- نورک در ۱۷ تا ۲۱ مارس (۲۶ اسفند تا ۱ فروردین) و با ضریب خطای مثبت و منفی ۴ درصد انجام شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha