بارسلونا میزبان احتمالی مسابقات قایقرانی جام آمریکا در سال ۲۰۲۴

تهران - ایرنا - بارسلونای اسپانیا در تلاش است تا با کنار زدن رقبایی همچون شهر جده عربستان، میزبانی مسابقات قایقرانی جام آمریکا در سال ۲۰۲۴ را از آن خود کند.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار ورزشی ایرنا، امیدواری بارسلونا به انتخاب شدن به عنوان میزبان جام قایقرانی آمریکا در حالی است که شهرهای مالاگای (اسپانیا)، کورک (ایرلند) و جده (عربستان سعودی) نیز در لیست میزبانی هستند.

در همین راستا، ‌راجر تورنت وزیر تجارت و کار اسپانیا، خبر انتخاب بارسلونا را در رادیو کاتالونیا تایید کرده است هر چند هنوز اعلام رسمی انجام نشده است. شهردار بارسلونا هم با انتشار ویدئویی در اینستاگرام، ضمن ابراز خوشحالی از این انتخاب، گفت: این قدیمی‌ترین مسابقه بین‌المللی در جهان است و تاثیر اقتصادی و رسانه‌ای زیادی دارد.

تارنمای اسپانیایی «ال پاییس» ‌ درباره این خبر خاطرنشان کرد: تصمیم گیرنده نهایی این موضوع که چه شهری میزبان جام قایقرانی آمریکا که فرمول یک دریا محسوب می‌شود خواهد بود، تیم نیوزیلند از باشگاه قایق بادبانی سلطنتی نیوزلند است که به همراه شرکت Origin Sports باید تصمیم بگیرند که کجا محل برگزاری دوره بعدی باشد. محل دور قبلی این مسابقات در سال ۲۰۲۱، خلیج هاوراکی در اوکلند (نیوزیلند) بود.

این تارنمای اسپانیایی با اشاره به اینکه نخستین دور این مسابقات در سال ۱۸۵۱ در انگلستان برگزار شد، یادآور شد: برگ برنده بارسلونا برای انتخاب شدن در جام قایقرانی آمریکا، ‌داشتن اسکله و ترمینال‌های جدید کروز است که فقط باید با پانتون‌های مناسب برای قایق‌های بادبانی در مسابقات تجهیز شوند.

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha