به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران، ابوالفضل صفری افزود : از ۲۵ اسفند که طرح نوروزی راهداری مازندران آغاز شد تا امروز-دوشنبه- با انجام ۱۸ هزار و ۳۶۹ سفر (سرویس خودرو)، ۹۸هزار و ۵۲۲ مسافر از مازندران با وسایل نقلیه عمومی به مقصدهایی خارج از این استان سفر کردند.
وی افزود: در سال گذشته حدود ۳۰ درصد مسافران نوروزی از مازندران بلیط را به صورت پیشخرید اینترنتی تهیه کردند که امسال طبق آمارها خرید اینترنتی بلیط در مازندران ۵ درصد افزایش یافت و ۳۵ درصد بلیطهای مسافران از طریق اینترنت پیشخرید شد.
تشدید نظارت بر ناوگان عمومی برونشهری مازندران
رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حملونقل جادهای مازندران نیز با بیان این که ضریب امنیت برای کاربران جادهای و مسافران در ایام نوروز تشدید شده است، گفت: سیاست این اداره کل حمل ایمن مسافران است و در این راستا نظارت مضاعفی بر نحوه عملکرد شرکتها انجام میشود.
عیسی خادمی با تأکید بر ضرورت ارتقای نظارت بر سطح خدمات ناوگان عمومی مازندران و رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی در جابهجایی مسافر اظهار کرد: ضد عفونی کردن اتوبوسهای ناوگان حمل و نقل عمومی جادهای، توزیع آب آشامیدنی در بطریهای یکبار مصرف، توزیع ماسک بین مسافران و تمدید غیرحضوری (اینترنتی) کارت هوشمند رانندگان، ضدعفونی کردن سالنهای اعلام بار و انتظار مسافر، قرار دادن محلولهای ضدعفونی در پایانههای بار و مسافر، نصب بنر در محوطههای پایانهبار و مسافر و ارسال پیامهای بهداشتی از طریق پیامک و فضای مجازی به رانندگان برای مقابله با ویروس کرونا از جمله اقداماتی است که به صورت همه روزه انجام میپذیرد.
وی خاطرنشان کرد: در بخش جابهجایی مسافر نیز اقدامات خوبی انجام شد. به گونهای که در حال حاضر بسیاری از خدمات به مسافران اعم از فروش بلیط بر بستر وب به آنها ارائه میشود. ولی لزوم ارتقاءِ خدمات با توجه به مطالبات مسافران جزو ضروریات ادامه فعالیت در این بخش است.
مهندس خادمی گفت: در سیستم حملونقل زمینی، شرکتهای مسافربری، رانندگان اتوبوس و پرسنل داخل اتوبوس در قبال مسافران خود مسئولیتهایی دارند و موظف به رعایت اصول و قوانینی هستند.
طبق آمارهای رسمی در مازندران۲۱۲ شرکت حمل و نقلی در بخش مسافر فعالیت میکنند.
نظر شما