۸ فروردین ۱۴۰۱، ۲۱:۲۰
کد خبرنگار: 1291
کد خبر: 84698661
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

واگذاری زمین‌های شهرک تخصصی بادام تا پایان بهار امسال آغاز می‌شود

شهرکرد- ایرنا- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: واگذاری زمین‌های شهرک تخصصی بادام به متقاضیان و سرمایه‌گذاران واجدشرایط تا پایان بهار و یا ابتدای تابستان امسال آغاز می‌شود.

سجاد رستمی روز دوشنبه در نشست فرماندار سامان با تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: سه شهرک تخصصی در استان وجود دارد که ۲ شهرک آن شامل شهرک‌های تخصصی صنایع‌غذایی و بادام در سامان مستقر است.
وی سامان را به‌ لحاظ ظرفیت‌های بالقوه جزو شهرستان‌های مهم استان به‌ویژه در بخش صنعت دانست و افزود: راه‌اندازی واحدهای فرآوری شهرک تخصصی بادام سامان تا یک‌سال آینده انجام می‌شود.
رستمی تصریح کرد: ارزش افزوده بالا، اشتغالزایی، کاهش نرخ بیکاری، بهبود وضعیت معیشت مردم و رونق اقتصادی از مهم‌ترین مزیت‌ها و دستاوردهای راه‌اندازی شهرک تخصصی بادام سامان به‌شمار می‌رود.
به گزارش ایرنا، ۸۰ واحد صنعتی در شهرک تخصصی بادام سامان به‌عنوان تنها ناحیه تخصصی صنعتی بادام ایران مستقر می‌شود.
این شهرک صنعتی با هدف بسترسازی برای استقرار واحدهای بسته‌بندی و فرآوری محصولات باغی در زمینی به وسعت ۳۰ هکتار راه‌اندازی می‌شود و برای اجرای این طرح ۵۷ میلیارد ریال از اعتبارات شرکت شهرک‌های صنعتی استان اختصاص داده شده است.
برای اجرای این طرح ۶ کیلومتر عملیات خاکی، زیرسازی، جدول‌گذاری، معابر داخلی و جاده دسترسی احداث می‌شود و برای تکمیل و بهره‌برداری از آن ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه خواهد شد.
چهارمحال و بختیاری ۱۸ هزار و ۲۰۹ هکتار بادامستان با ۲۴ هزار تن تولید و اشتغال‌زایی ۲۰ هزار نفر دارد.
شهرستان سامان ۱۴ هزار و ۱۹۸ هکتار باغ با تولید ۶۸ هزار و ۳۱۵ تن انواع محصولات دارد که ۹ هزار و ۵۲۵ هکتار با ۱۷ هزار و ۵۰ تن محصول مختص بادام مامایی، سفید، شاهرودی، سنگی و ربیع است.
وی در ادامه یادآور شد: راه‌اندازی یک ناحیه صنعتی جدید در شهرستان سامان در دستور کار قرار دارد.
رستمی اظهار داشت: پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ از سال‌جاری شروع می‌شود که سهم سامان به‌منظور کمک به توسعه صنعت این شهرستان قابل‌توجه خواهد بود.
مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری نیز گفت: توسعه زیرساخت‌های گازرسانی در نقاط مختلف استان از جمله شهرستان سامان مانند روستاهای شوراب صغیر و کبیر با هدف توسعه بخش کشاورزی در دستور کار قرار دارد.
جهانبخش سلیمیان تاکید کرد: شرکت گاز چهارمحال و بختیاری برای مقابله با سرمازدگی محصولات کشاورزی در شهرستان سامان کمک و تلاش می‌کند.
وی افزود: شرکت گاز استان همچنین برای شهرک صنعتی تخصصی بادام آمادگی نصب علمک و گازرسانی را دارد.
سلیمیان تصریح کرد: ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت‌های گازرسانی شهرستان سامان در ۲ سال آینده هزینه می‌شود.
وی یادآور شد: فروش انشعاب گاز خانواده‌های زیرپوشش نهادهای حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) و همچنین هزینه مصرف گاز تا سه پلکان نخست مصرف، رایگان است و شرکت گاز برای گازرسانی داخلی به‌ازای هر کدام از این خانوارها ۶۰ میلیون ریال کمک می‌کند.
سلیمیان اظهار داشت: سال گذشته ۳۲ میلیارد ریال از محل قبوض گاز این خانوارها در استان تعدیل شده است.
مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: مصوبه هیات مدیره سازمان برای احداث درمانگاه عمومی صادر شده است.
محمود فروزنده تاکید کرد: با تامین زمین مناسب و صدور پروانه ساختمانی از سوی مجموعه مدیریت شهری، عملیات اجرایی ساخت آن آغاز می‌شود.
به گزارش ایرنا، سامان در ۱۶ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha