تهران‌گردی رایگان با اتوبوس‌های گردشگری تا ۱۲ فروردین ادامه دارد

تهران- ایرنا- رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران با اشاره به میزبانی ۶۴ مرکز، موزه و خانه‌موزه‌ زیرمجموعه این نهاد از گردشگران نوروزی ۱۴۰۱ گفت: طرح رایگان «با اتوبوس‌های گردشگری تهران را ببینیم» تا ۱۲ فروردین اجرا می‌شود.

مهرشاد کاظمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام برنامه‌های ستاد و مجموعه‌های گردشگری شهرداری تهران به مناسبت نوروز ۱۴۰۱ اظهارداشت: برنامه‌های این ستاد با شعار نوروز تهران دیدنی است به دلیل همزمانی با اعیاد شعبانیه با بخش‌های متنوع فرهنگی هنری از ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ آغاز شده و تا ۱۴ فرودین ۱۴۰۱ میزبان شهروندان و گردشگران است.

وی گفت: به مناسبت استقبال از بهار، آئین پخت سمنو با هدف احیای سنت‌های دینی و کهن و آشنایی شهروندان با مراحل پخت سمنو ۲۶ اسفند در مناطقی از جمله روستای کن، برج میلاد، چهارراه حضرت ولیعصر(عج)، بوستان ملت و میدان خراسان آغاز و صبح ۲۷ اسفند در قالب ۲۰ هزار بسته ۲۵۰ گرمی بین شهروندان توزیع شد.

کاظمی با اشاره به اینکه تمامی برنامه‌های گردشگری نوروزی شهرداری تهران و سایر نهادها در سامانه https://visit.tehran.ir/ اطلاع‌رسانی شده، افزود: همچنین ستاد گردشگری نشریه‌های الکترونیکی روایت تهران- جاده قدیم شمیران به عنوان نخستین جاده گردشگری و خوش آب و هوای پایتخت، روایت تهران- قصه هفت و روایت تهران-قصه لاله‌زار را در این سامانه بارگذاری کرده است.

وی با اشاره به امکان بازدید از مجموع ۶۴ مرکز گردشگری، موزه و خانه‌موزه‌ زیرمجموعه شهرداری تهران در تعطیلات نوروز بیان کرد: بازدید بعضی از این مراکز رایگان، بعضی با تخفیف و بعضی دیگر از مراکز گردشگری نیز بدون تخفیف امکان‌پذیر است.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران اظهارداشت: بازدید از خانه‌موزه‌ها و موزه‌هایی همچون شهیدسیدمحمد بهشتی، شهیدمرتضی مطهری، شهیدمصطفی چمران، مهدی اخوان ثالث، سیمین و جلال، دکتر سندوزی، خانه موزه بازار، باغ موزه هنر ایرانی، موزه عکسخانه شهر، موزه نقشه، سرای کاظمی، خانه دبیرالملک، موزه خوشنویسی، خانه مهربان، خانه مینایی(موزه خیابان ولیعصر(عج)) و عمارت عین‌الدوله برای گردشگران رایگان است.

کاظمی گفت: همچنین بلیت بازدید از مراکزی مانند خانه‌موزه انتظامی، موزه موسیقی و باغ موزه قصر با تخفیف به گردشگران ارائه می‌شود و بلیت مراکز گردشگری مانند برج میلاد بدون تخفیف است.

وی با اشاره به برگزاری تورهای تهرانگردی افزود: ستاد گردشگری شهرداری با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران و آژانس‌های مسافرتی نقش تسهیل‎‌گری را در برگزاری این تورها برعهده دارد که بعضی از آنها در سایت این ستاد معرفی شدند و امکان بهره‌مندی و ثبت‌نام در تورهای گردشگری برای علاقه‌مندان فراهم شده است.

کاظمی با اشاره به اجرای طرح با اتوبوس‌های گردشگری تهران را ببینیم از دوم تا ۱۲ فروردین گفت: در قالب این طرح به صورت رایگان با همکاری شرکت واحد اتوبوسرانی، دو مسیر گردشگری؛ مسیر اول در مناطق مرکزی تهران با ۶ دستگاه اتوبوس و مسیر دیگر از شهرری با چهار دستگاه اتوبوس با ظرفیت هر اتوبوس حداکثر ۳۳ نفر تعریف شده است.

وی افزود: حرکت اتوبوس‌های گردشگری در مسیر تهران، از پایانه کاوه(انقلاب) آغاز می‌شود و در مسیرهای پارک لاله، گذر فرهنگ و هنر خیابان کارگر، برج میلاد، مجموعه گردشگری عباس‌آباد، موزه دفاع مقدس، موزه رضا عباسی، بوستان اندیشه، کلاه فرنگی رادیو، باغ موزه قصر، موزه خوشنویسی، موزه پشت شیشه، موزه پمپ بنزین، موزه عروسک‌ها و تئاتر شهر تردد می‌کند. ساعت فعالیت اتوبوس‌های گردشگری از ۹ تا ۱۷:۳۰ است.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران بیان کرد: حرکت تورهای گردشگری شهرری نیز در دو نوبت؛ ساعت‌های ۹:۳۰ و ۱۳:۳۰ از مسیر ایستگاه متروی شهرری آغاز می‌شود و در مسیرهای حرم عبدالعظیم حسنی(ع)، برج طغرل و ابن بابویه، دژ رشکان، چشمه علی و آرامگاه جوانمرد قصاب حرکت می‌کند و توسط راهنمایان گردشگری توضیحات لازم ارائه می‌شود.

کاظمی گفت: همچنین اتوبوس‌های برقی گردشگری؛ در بافت تاریخی منطقه ۱۱ شامل پنج دستگاه اتوبوس و در منطقه ۱۲، ۱۴ دستگاه اتوبوس و در منطقه یک اتوبوس دو طبقه روباز در قالب تور به گردشگران خدمت‌رسانی می‌کنند.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران اظهارداشت: تورهای رایگان گردشگری برای اقشار کم‌درآمد و خاص از جمله تطهیرکنندگان بهشت زهرا(س)، کم‌توانان و معلولان نیز در نظر گرفته شده است.

کاظمی، برپایی نمایشگاه اتوبوس‌های قدیمی از یکم تا ۱۳ فروردین با همکاری شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران در برج میلاد، برگزاری مسابقاتی با موضوع نوروز، جاذبه‌های گردشگری، آیین‌های این ایام و خاطرات نوروزی در قالب فیلم، عکس، کاریکاتور و خاطره‌نویسی را از دیگر برنامه‌های شهرداری تهران به مناسبت نوروز ۱۴۰۱ عنوان کرد.

وی گفت: همچنین با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران ویژه‌برنامه‌های متنوع و شاد در پایتخت اجرا می‌شود که اجرای موسیقی محلی، شادپیمایی گروه نمایش عروسک اقوام ایرانی و اجرای نمایش‌های آئینی و سنتی نوروز از جمله آنهاست.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران افزود: اجرای موسیقی آیینی و سنتی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با همکاری این ستاد از هشتم تا ۱۲ فروردین در ترمینال جنوب، راه‌آهن، فرودگاه مهرآباد و خیابان سی‌تیر برگزار می‌شود. 

کاظمی بیان کرد: برنامه شادپیمایی و اجرای نمایش‌های آیینی سنتی در دو نوبت صبح و بعدازظهر در میدان ولیعصر(عج) (تا بوستان لاله)، چهارراه ولیعصر (عج) (محوطه تئاتر شهر)، ترمینال غرب، بوستان نیاوران، میدان ونک، بوستان ملت، میدان نبوت(هفت حوض) و فلکه اول تهرانپارس(تا فلکه دوم تهرانپارس) اجرا می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha