۸ فروردین ۱۴۰۱، ۱۵:۲۴
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 84698380
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کیفیت خدمت‌رسانی پزشکی و اورژانس در چهارمحال و بختیاری مطلوب ارزیابی شد

شهرکرد - ایرنا- معاون آموزش و پژوهش سازمان اورژانس کشور، کیفیت خدمات‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی و اورژانس پیش بیمارستانی و پایگاه‌های شهری و جاده‌‎ای چهارمحال و بختیاری در تعطیلات سپری شده نوروزی را مطلوب ارزیابی کرد.

به گزاش روز دوشنبه ایرنا، از روابط عمومی اورژانس۱۱۵ استان، حسن نوری ساری روز دوشنبه در بازدید  از ایستگاه سلامت اورژانس در میدان ورودی شهرکرد، اداره دیسپچ، پزشک مشاور و ستاد هدایت و عملیات اورژانس استان افزود: حضور سریع و در کمترین فاصله زمانی، آماده‌باش کامل و خدمات‌رسانی مطلوب و ارائه آموزش‌های لازم به مراجعه‌کنندگان و تماس‌گیرندگان در پایگاهای اورژانس استان مشاهده شد که این آماده‌باش قابل تقدیر است.

هزار و ۴۴۲ماموریت توسط اورژانس ۱۱۵ چهارمحال و بختیاری در طرح امداد نوروزی 

رییس اورژانس و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری از آماده‌باش اورژانس استان و انجام یک‌هزار و ۴۴۲ ماموریت توسط تکنسین‌های این مرکز از ابتدای اجرای طرح از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تاکنون خبر داد و گفت: از این تعداد ماموریت ۲۲۷ مورد غیرتصادفی، ۲۵۴مورد تصادفی و ۹۶۱ مورد بیماری بود.

محمد حیدری افزود: در این مدت ۶ هزار و ۵۲۹ مورد تماس امدادخواهی با شماره ۱۱۵ استان انجام شد و ۱۸ هزار و ۸۹۱ نفر به بخش اورژانسِ بیمارستان‌های سطح استان مراجعه کردند که چهار هزار و ۱۹۶ نفر در بخش اورژانس بیمارستان‌ها بستری و ۱۴ هزار و ۶۹۵ نفر به صورت سرپایی درمان شدند.

دبیر ستاد نوروزی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: در طرح امداد نوروزی امسال تاکنون ۱۱۷ مورد بازدید از پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ استان ،۳۶مورد بازدید نظارتی از مراکز درمانی، ۷۰ مورد بازدید از مراکز جامع سلامت و ۱۳  مورد بازدید از کلینیک‌های خصوصی انجام شد.

به گفته وی، در این مدت سه نفر از شهروندان بر اثر استنشاق گاز منوکسیدکربن در استان دچار مسمومیت شدند، ۸۹ بیمار قلبی و ۶۶ بیمار تنفسی از خدمات درمانی اورژانس پیش‌بیمارستانی استان استفاده کردند.

حیدری افزود: در طرح امداد نوروزی ۱۴۰۱ تعداد  ۵۷ پایگاه فوریت‌های پزشکی ،سه ایستگاه سلامت نوروزی در شهرستان های شهرکرد، سامان و لردگان آماده امدادرسانی هستند.

وی به فعال بودن یک دستگاه اتوبوس آمبولانس اورژانس در محل ورودی شهرکرد برای پوشش امداد سلامت حوادث احتمالی و ارائه خدمات به مسافران نوروزی اشاره کرد و گفت: طرح امداد سلامت نوروزی تا ۱۵ فروردین ماه سالجاری ادامه دارد.

رییس اورژانس و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری در ادامه افزود: پارسال بیش از ۲۱۱ هزار و ۶۵۸  تماس با اورژانس ۱۱۵ برقرار شد که از این تعداد ۴۵ هزار و ۹۶۵ مورد منجر به اعزام آمبولانس به حوادث  تصادفی، غیر تصادفی، مسمومیت‌ها و بیماری‌ها شد.

وی اظهار داشت: از تعداد ماموریت انجام شده هشت هزار و ۲۳۲مورد مربوط به حوادث تصادفی و هفت هزار و ۶۹۴ مورد ناشی از  حوادث غیرتصادفی بود.

حیدری تعداد تماس‌های مزاحمت تلفنی را ۳۹ هزار و ۱۳۶ مورد عنوان کرد و گفت: مزاحمت‌های تلفنی نقش بسزایی در کاهش کیفیت خدمات ارائه شده به افراد خواهد داشت.

به گفته وی، پارسال۲۹۰ مورد مسمومیت با گاز مونوکسید کربن و تعداد ۳۷ مورد غرق شدگی و تعداد ۹۶ مورد نیازمند به خدمات اورژانس هوایی در استان به مرکز اورژانس ۱۱۵ استان گزارش شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha