۹ فروردین ۱۴۰۱، ۸:۴۷
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84698107
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کارآفرینان خراسان شمالی پارسال بیش از ۶۰۶ میلیارد ریال وام گرفتند

بجنورد- ایرنا- سرپرست صندوق کارآفرینی امید خراسان شمالی گفت: این صندوق پارسال ۶۰۶ میلیارد و ۴۸۱ میلیون ریال وام برای ایجاد شغل‌های خرد به افراد جویای کار پرداخت کرد که با این میزان تسهیلات یکهزار و ۶۲۹ طرح ایجاد شد.

 رمضان حافظی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال ۹۹ نیز ۴۹۷ میلیارد و ۴۴۱ میلیون ریال تسهیلات برای اجرای یکهزار و ۳۹۳ طرح اشتغالزا پرداخت شده بود.

وی افزود: با اجرای کسب و کارهای کوچک می توان اشتغال بیشتری ایجاد کرد که استان در این زمینه قابلیت و ظرفیت بالایی دارد.

سرپرست صندوق کارآفرینی امید خراسان شمالی گفت: از مجموع طرح های سال گذشته ۵۱۸ طرح در بخش خدمات، ۲۳۱ طرح در بخش های کشاورزی،۲۱۷ مورد در بخش صنعت و ۶۶۳ مورد وام ضروری و رفاهی بوده است. 

حافظی افزود: یکی از اقدامات مهم صندوق کارآفرینی امید که متفاوت با بانکها است، روند راحت پذیرش ضامن برای اعطای تسهیلات است به طوری که با توجه به توانایی فرد وام‌گیرنده، یارانه و املاک نیز به عنوان ضامن پذیرفته می شود.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین طرح‌های این نهاد صندوق های خرد محلی زنان روستایی و عشایری تشکیل می دهد که طی آن تمامی بانوانی که در روستا مشغول به تولید محصولی هستند می توانند با استفاده از یک سفته به عنوان ضامن از این تسهیلات برخوردار شوند.

سرپرست صندوق کارآفرینی امید، سود این تسهیلات را به صورت قرض الحسنه اعلام کرد و خاطرنشان کرد: روستاییان، عشایر و کارآفرینان جامعه در پرداخت اقساط وفادارتر هستند در این راستا اکثریت قریب به اتفاق وام گیرندگان این صندوق اقساط خود را به موقع پرداخت می کنند.

براساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵، خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد روستایی هستند و بیشترین اشتغال استان مربوط به حوزه کشاورزی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha