۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۸:۵۴
کد خبر: 84697675
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۵ میلیون مسافر وارد بوشهر شدند

۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۸:۵۴
کد خبر: 84697675
بیش از ۵ میلیون مسافر وارد بوشهر شدند

بوشهر- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: از آغاز تعطیلات نوروزی (۲۵ اسفند ۱۴۰۰) تا ششم فروردین۱۴۰۱) پنج میلیون و ۲۱۰ هزار و ۳۴۵ مسافر وارد این استان شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۷ درصد رشد نشان می‌دهد.

به گزارش ایرنا، اسماعیل سجادی منش روز یکشنبه در نشست شورای اداری استان بوشهر افزود: براساس آمارها این استان با این حجم مسافر رتبه دوم کشور را از لحاظ جذب گردشگر کسب کرده است.

وی بیان کرد: برپایی ۱۶۸ غرفه صنایع دستی در قالب ۲۰ نمایشگاه، راه اندازی ۱۰۷ کمپ اسکان نوروزی، برپایی ۱۱ نوروزگاه از ۲۵ نوروزگاه برنامه ریزی شده از جمله اقدامات صورت گرفته در استان برای ایام نوروز بوده است.

سجادی منش اضافه کرد: تاکنون ۱۱۵ هزار نفر از مسافران نوروزی از موزه‌ها، ۷۲۰ هزار نفر از محوطه ها و اماکن تاریخی استان بوشهر بازدید کرده اند.

وی با اشاره به اهمیت گردشگری دریایی در استان بوشهر افزود: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون ۱۰ هزار و ۲۵۰ مسافر نوروزی از امکانات موجود برای سفرهای دریایی استفاده کرده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: این شمار گردشگر به وسیله ۹ موتور لنج، ۱۰ قایق و سه فروند کشتی تفریحی و گردشگری جابه جا شده‌اند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha