آخرین واحد گازی در دست تعمیر نیروگاه ری به مدار تولید بازگشت

شهرری - ایرنا - معاون نگهداری و تعمیرات نیروگاه ری گفت: تعمیرات و بازدید مسیر داغ توربین واحد گازی ۳۲ مگاواتی شماره یک این نیروگاه به پایان رسید و این واحد با موفقیت آغاز به کار کرد و به شبکه سراسری برق کشور پیوست.

به گزارش روز یکشنبه نیروگاه ری، حسین مهدی زاده اظهار داشت: واحد گازی ۳۲ مگاواتی شماره یک نیروگاه ری پس از انجام تعمیرات و بازدید مسیر داغ توربین به شبکه سراسری برق کشور پیوست.

وی یادآور شد: این واحد که طبق برنامه زمانبندی و با هماهنگی مرکز کنترل شبکه برق ایران به منظور حفظ آمادگی و تولید پایدار انرژی از ابتدای اسفند ماه از مدار خارج شده بود، پس از انجام تعمیرات و بازدید های دوره ای، دوباره به مدار تولید بازگشت و با شبکه سراسری برق کشور پارالل شد. 

مهدی زاده اظهار داشت: طی تعمیرات و بازدید واحد شماره یک آسک که ۲۵ روز به طول انجامید و توسط متخصصان توانمند نیروگاه ری انجام شد، فعالیت های مختلفی از قبیل: دمونتاژ و تست و تعویض نازل های سوخت و محفظه های احتراق، انجام تست های مربوط به ژنراتور، بازدید و تعویض موردی پره های متحرک و ثابت توربین و انجام گرفت.

به گزارش ایرنا، این نیروگاه برای تابستان سال آینده، آمادگی تولید ۵۰۰ مگاوات برق برای تامین ۱۰ درصد برق مصرفی شهر تهران را دارد و امسال ۹۹ درصد سوخت این نیروگاه از گاز تامین شده است.

نیروگاه گازی ری در زمینی به مساحت ۵۲ و نیم هکتار در هفت کیلومتری مرکز شهرستان ری در نزدیکی پالایشگاه تهران قرار دارد.

این نیروگاه دارای ۲۱ واحد توربین گازی به ظرفیت اسمی ۸۰۰ مگاوات است که تولید برق آن بنا به فصول سرد و گرم سال متغیر است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha