۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۰۹
کد خبرنگار: 2237
کد خبر: 84697439
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۹۰۰ هزار دستگاه خودرو وارد گیلان شد

۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۰۹
کد خبر: 84697439
بیش از ۹۰۰ هزار دستگاه خودرو وارد گیلان شد

رشت - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان گفت: از ۲۵ اسفند ماه گذشته تا پایان وقت ۶ فروردین ماه جاری ۹۰۶ هزار ۵۲۷ دستگاه خودرو وارد گیلان شد.

فریبرز مرادی روز یکشنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار دریافتی از ۴۲ دستگاه تردد شمار در سطح استان، ورود این تعداد خودرو نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد افزایش را نشان می دهد.

وی تصریح کرد: طی همین مدت بیشترین افزایش ورودی به استان از آزادراه رشت - قزوین با ۴۵۵ هزار و ۴۶۵ دستگاه و پس از آن محور رامسر - چابکسر با تعداد ۳۰۳ هزار و ۱۲۱ دستگاه خودرو ثبت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان اضافه کرد:  همچنین طی این مدت ۶۸۵ هزار و ۹۲۶ دستگاه خودرو از استان خارج شدند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان‌دهنده ۲۱ درصد افزایش است.

مرادی همچنین به آمار سفرهای درون و برون استانی از مبداء گیلان با وسایل نقلیه عمومی اشاره و بیان کرد: طی  مدت یاد شده؛۱۵ هزار و ۹۷۰ سفر درون و برون استانی با وسایل نقلیه عمومی از مبداء استان انجام شده است.

۶ محور اصلی آزادراه لوشان - قزوین، جاده قدیم لوشان - قزوین، منجیل - طارم ، چابکسر - رامسر، آستارا - اردبیل و خلخال - اسالم محورهای ورودی و خروجی استان گیلان هستند.

گیلان با بهره مندی از طبیعت زیبا و کوه و دریا و جلگه همواره از مراکز مهم گردشگری بوده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha