۷ فروردین ۱۴۰۱، ۹:۵۷
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84697020
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مصرف بنزین نوروزی در خراسان شمالی ۴۷ درصد افزایش یافت 

بجنورد-ایرنا- معاون شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی خراسان شمالی گفت: میزان مصرف بنزین در نوروز امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۷ درصد افزایش یافت که دلیل آن افزایش سفرها است.

سیدرضا احمدنیا روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در پنج روز نخست نوروز امسال میزان مصرف بنزین در برخی از جایگاه های بزرگراه فاروج تا جنگل گلستان بیش از ۵۰ درصد و در برخی از جایگاه های سوخت ۲۵ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافته است اما میزان افزایش متوسط در استان ۴۷ درصد است. 

معاون شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: نوروز امسال روزانه یک میلیون لیتر بنزین در استان عرضه شده است که این رقم در مدت مشابه پارسال ۶۵۰ هزار لیتر گزارش شده است. 

احمدنیا افزود: در این مدت میزان مصرف سی.ان.جی در استان نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۴ درصد افزایش یافته است به طوری که میزان مصرف این فرآورده از ۹۰۴ هزار کیلوگرم در پنج روز نخست پارسال به یک میلیون و ۳۰ هزار کیلوگرم در مدت مشابه امسال رسیده است. 

وی با بیان اینکه در این مدت میزان مصرف نفت گاز در استان نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۳ درصد کاهش یافته است خاطرنشان کرد: دلیل کاهش میزان مصرف این فرآورده سوختی، اعمال محدودیت ها برای تردد ناوگان سنگین برای حمل و نقل بار است، نوروز پارسال این محدودیت ها برای تردد ناوگان سنگین اعمال نشد. 

احمدنیا اظهار داشت: نوروز امسال روزانه یکهزار و ۲۰۰ لیتز سوخت مورد نیاز سفرهای هوایی استان تامین شده است که این رقم در نوروز پارسال همین میزان بود. 

معاون شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی خراسان شمالی گفت: مشکلی در تامین سوخت مورد نیاز مردم و مسافران در این استان وجود ندارد.  

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در حدفاصل ۲ قطب سیاحتی و زیارتی کشور واقع است و سالانه میلیون ها مسافر از این استان گذر می کنند.   

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha