۷ فروردین ۱۴۰۱، ۸:۵۴
کد خبرنگار: 1827
کد خبر: 84696642
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده مجلس: تحقق شعار سال نیازمند تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه است

کرمان - ایرنا - نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه علوم و فنون دانشگاهی در صنعت و تولید حضور ندارد و در صنایع نیز تولید، مبتنی بر نتایج و دستاوردهای علمی و دانشگاهی نیست گفت: برای تحقق شعار امسال در وهله نخست تقویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه ضروری است.

حجت الاسلام حسین جلالی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: چند سالی است نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری حول محور تولید و رونق اقتصادی با قیود مختلف است و امسال نیز ایشان تأکید بر رونق تولید با استفاده از حوزه شرکت های دانش بنیان دارند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از کارهای صنعت و تولید هنوز سنتی و به روش قدیمی انجام می شود تصریح کرد: به طور مثال شرکت های دانش بنیان در حوزه کشاورزی حضور ندارند و ۴.۵ درصد از شرکت های دانش بنیان در این حوزه مستقر و از علم و دانش و تکنولوژی روز استفاده می کنند که این درصد بسیار کم و ناچیز است.

وی با اشاره به اینکه علم، دانش و فناوری باید در زمینه های کاشت، داشت و برداشت وارد شود و تجهیزات، ماشین آلات کشاورزی و آبیاری نوین به علم روز و تکنولوژی دانش بنیان مجهز شود گفت: رموز و علوم شرکت های دانش بنیان می تواند در تولید انبوه در محصولات کشاورزی و در نتیجه خوش درخشیدن صادرات موثر باشد.

حجت الاسلام جلالی بیان کرد: با کمک شرکت های دانش بنیان باید نیازهای فناورانه در حوزه ماشین آلات، مکانیزاسیون و تجهیزات کشاورزی شناسایی شود و به حل این نیازها پرداخته شود.

وی گفت: در حال حاضر آبیاری باغات کشاورزی، هرس کردن درختان و برداشت محصول به صورت سنتی و قدیمی انجام می شود، حتی در زمینه آبیاری نوین نیز پیشرفت آنچنانی به دست نیامده است.

وی تأکید کرد: بنابراین باید تولید را مبتنی بر محصولات و ایده های شرکت های دانش بنیان به انبوه برسانیم، اما زمانی شرکت های دانش بنیان حضور داشته باشند صادرات کالاهای ایرانی ارزش پیدا می کند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: در کنار حضور شرکت های دانش بنیان در تولید، باید به اشتغالزایی و جذب نیرو نیز اندیشید.

وی افزود: اگر چه تولید به معنای عام مطلوب است اما اگر تولید بر مبنای استفاده از دستگاه های بروز باشد و نیروی انسانی بکار نرود شعار امسال که " دانش بنیان، اشتغال و کارآفرینی " است محقق نمی شود لذا برخی واحدهای تولیدی در ایران با سرمایه گذاری هنگفت امّا اشتغالزایی ایجاد نمی کنند.

حجت الاسلام جلالی خاطرنشان کرد: تأکید مقام معظم رهبری در شعار امسال بر اشتغال و کارآفرینی است لذا تولیدی که بر مبنای جذب نیروهای مستعد در رشته های مختلف باشد موثر است.

وی گفت: جوانان بسیاری در رشته های مختلف اعم از کشاورزی، صنایع مختلف، معماری، طراحی و غیره فارغ التحصیل شدند که اگر آن ها را به کار بگیریم، می توان گفت در کنار ورود شرکت های دانش بنیان و جذب نیروهای جوان تحصیلکرده به تولید مدرن و در نتیجه صادرات مدرن دست یافته ایم.

رفسنجان در ۱۰۰ کیلومتری شمال غرب مرکز استان کرمان واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha