توفان، دید رانندگان در جاده‌های خراسان رضوی را کاهش داد

مشهد- ایرنا- مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: وقوع توفان و گردوخاک در جاده‌های خراسان رضوی به ویژه جاده های اصلی، دید افقی رانندگان در این مسیرها را کاهش داده است.

ابراهیم نصری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس اعلام راهداران مستقر در جاده ها و سامانه های نظارت هوشمند جاده ای، هم اکنون بزرگراه های پرتردد مشهد-چناران - قوچان و مشهد--نیشابور- سبزوار تحت تاثیر پدیده توفان و گردو خاک قرار گرفته و دید رانندگان در این مسیرها کاهش یافته است.

وی ادامه داد: همچنین پدیده گردوخاک جاده های فرعی مشهد- کلات و مشهد-سرخس را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: در همین حال ترافیک و آمد و شد خودروها در مسیر رفت و برگشت بزرگراه مشهد -چناران و همچنین آزاد راه ملک آباد -مشهد و بزرگراه ملک آباد -تربت حیدریه نیمه سنگین گزارش شده است.

نصری با بیان این که هیچ گزارشی مبنی بر بارش باران و برف در راه های استان دریافت نشده  است افزود: هیچ گونه انسداد و یا ترافیک سنگینی در راه های استان و مسیرهای منتهی به مشهد اعلام نشده است.  

براساس اعلام مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مطابق تحلیل نقشه‌های آینده‌نگری و تصاویر ماهواره، امروز جمعه به خصوص در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در بیشتر مناطق استان وزش باد شدید رخ می‌دهد که در مناطقی توفان و گرد و خاک به همراه دارد. کاهش میدان دید، کاهش کیفیت هوا و آسیب به سازه‌های سبک قابل پیش بینی است و این در حالی است که فردا شنبه از سرعت وزش باد و دمای هوا کاسته خواهد شد.

خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیرآسفالته در جایگاه دوم کشور از نظر طول راهها قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha