باد شدید خراسان رضوی را در بر می‌گیرد

مشهد- ایرنا- کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: بر اساس تحلیل نقشه‌های آینده‌نگری و تصاویر ماهواره، امروز به خصوص در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در بیشتر مناطق استان وزش باد شدید رخ می‌دهد که در مناطقی توفان و گرد و خاک به همراه دارد.

آیدا فاروقی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس کاهش میدان دید، کاهش کیفیت هوا و آسیب به سازه‌های سبک قابل پیش بینی است و این در حالی است که فردا از سرعت وزش باد و دمای هوا کاسته خواهد شد.

وی ادامه داد: امروز نیز به تناوب تا اواسط هفته آینده برای پاره‌ای نقاط به خصوص شمال غرب استان خراسان رضوی رگبار پراکنده باران با احتمال رعد و برق و تشکیل مه پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: با توجه به پیش بینی سرعت و شدت وزش باد، احتمال آسیب به سازه‌های موقت، گلخانه ها، تابلوها و بنرهای تبلیغاتی و همچنین سقوط اجسام از ارتفاع وجود دارد و بر همین اساس باید تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از وزش باد شدید در نظر گرفته و همچنین از عملیات کوهنوردی و صعود به ارتفاعات به شدت پرهیز شود.

فاروقی با بیان این که طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مشهد بین چهار تا 11 درجه سلسیوس در نوسان بوده است افزود: در این بازه زمانی گلمکان با کمینه دمای هوای یک درجه و گناباد با بیشینه دمای هوای ۲۵ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط خراسان رضوی بوده‌اند.

وی ادامه داد: بیشترین شدت وزش باد طی این مدت نیز در شهرستان سبزوار با سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت و بیشترین مقدار بارش نیز از شهرستان کلات با یک دهم میلیمتر گزارش شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha