۵ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۰۷
کد خبرنگار: 5263
کد خبر: 84695395
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رسیدگی به مشکلات فراموش شده شرق و غرب در سفرهای استانی

تهران-ایرنا- از شعارها و رویکردهای متفاوت آیت الله سید ابراهیم رئیسی در ایام انتخابات نگاه و توجه به پیرامون و اقصا نقاط کشور بود و بر همین اساس در همان روزهای اول استقرار دولت مردمی سفرهای استانی با هدف توجه به مشکلات و معضلات کاملاً فراموش شده استان‌ها سفرهای استانی را آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری ایرنا، حالا دقیقا بیش از ۶ ماه از استقرار دولت آیت الله سید ابراهیم رئیسی در پاستور گذشته است که اگر بخواهیم به صورت تیتروار به بازخوانی مهم ترین تصمیمات و اقدامات دولت در این بازه زمانی کوتاه بپردازیم با یک لیست طولانی مواجه خواهیم بود.

از ۱۵ سفر استانی شخص رئیس جمهور به شرق، غرب، شمال و جنوب ایران گرفته تا راه اندازی نهضت واکسیناسیون عمومی و آزادی سواحل بعد از چندین سال، از انعقاد قرارداد سوآپ گازی و مدیریت مصرف و توزیع سوخت در زمستان گرفته تا قراردادهای وزارت نفت و رفع مشکلات آب خوزستان، از فعالیت‌های امیدوارکننده ستاد ملی مسکن و آغازعملیات اجرایی ۴۸ طرح بزرگ صنعتی تا تجارت خارجی و دیپلماسی فعال و متوازن و مذاکرات رفع تحریم و در این اواخر سال گذشته هم فرمان تحول در خودروسازی و اصلاح ساختار بودجه برگ دیگری از این تغییرات محسوس به نفع مردم بوده است.

پس از اینکه رهبر معظم انقلاب در اولین دیدار با رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت سیزدهم، آنها را به ارتباط بی واسطه با مردم و سبک زندگی مردمی دعوت کردند و بر موضوعاتی از جمله عدالت ورزی، فسادستیزی، حل تعارض منافع و احیای اعتماد و امید مردم و استفاده از نخبگان تاکید داشتند، دولت مردمی هم به ریاست سید ابراهیم رئیسی در این چارچوب شروع به ایجاد تحول شناختی و تغییر نگرش ها با اقدامات جدید خود کرد.  هرچند در همان دیدار نخست رهبر انقلاب، چند مسئله فوری را برای رسیدگی مورد توجه قرار دادند که کرونا و سلامت مردم و مسئله اقتصاد و توجه به بخش‌های پیشران اقتصادی و گره نزدن مشکلات اقتصادی به رفع تحریم ها از جمله آنها بود و دولت سیزدهم هم بلافاصله بعد از روی کار آمدن با یک تغییر ریل محسوس نسبت به گذشته راه جدیدی را در پیش گرفت.

گروه سیاسی خبرگزاری ایرنا در نظر دارد در سلسله بسته‌های خبری به صورت جداگانه به بررسی و بازخوانی آماری و جزئی این اقدامات بپردازد که مشروح آن در ادامه از نگاه تان می‌گذرد: 

گام اول؛ سفرهای استانی

 از شعارها و رویکردهای متفاوت آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در ایام انتخابات نگاه و توجه به پیرامون و اقصا نقاط کشور بود و بر همین اساس در همان روزهای اول استقرار دولت مردمی سفرهای استانی با هدف توجه به مشکلات و معضلات کاملاً فراموش شده استان‌ها و از سوی دیگر به منظور فعال سازی ظرفیت‌های استانی در دستور کار قرار گرفت.

 رییس جمهور به همراه اعضای هیئت دولت در استان‌های مختلف حاضر شد و با تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های مهم نیمه‌تمام و اجرای طرح های تاثیرگذار در توسعه متوازن استان ها تغییرات محسوسی را رقم زد.

 آیت الله سید ابراهیم رئیسی و کابینه او در طی ۶ ماه اخیر یعنی پاییز و زمستان ۱۴۰۰ سفرهای متعددی به استان های مختلف کشور داشتند، سفرهایی که از خوزستان آغاز شد و در سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس، اردبیل، سمنان، زنجان، لرستان، یزد، هرمزگان و استان‌های شمالی از جمله مازندران و گیلان دنبال شد.

رسیدگی به مشکلات فراموش شده شرق و غرب در سفرهای استانی

در ۱۵ سفر استانی سه هزار و ۸۹۲ طرح از سوی دستگاه‌های استانی پیشنهاد شده بود که از این تعداد ۲۵۰۰ طرح مورد بررسی و بازدید قرار گرفت و مجموعاً هزار و ۷۹۲ طرح نیز مصوب شد.

 همچنین ۱۶۵ هزار میلیارد تسهیلات برای طرح‌های استانی در ۱۵ استان در نظر گرفته شد که از این رقم ۱۴۶ هزار میلیارد اعتبار مصوب برای طرحهای ۱۵ استانی بوده است و رئیس‌جمهور نیز مشخصاً ۱۷۰ دستور برای رفع مشکلات در این استانها صادر کرده است.

همچنین ۲۹ هزار میلیارد تومان و ۳ هزار و ۱۲۵ میلیون دلار سرمایه گذاری برای طرح های اشتغال زای این ۱۵ استان در نظر گرفته شده است.                      

این سفرها که با استقبال مردم، مسئولان محلی و رسانه‌ها مواجه شده در همین زمان کوتاه برخی پروژه‌ها و طرح‌ها به نتیجه رسیده و مابقی در حال تحقق است.

 معاونت اجرایی رئیس جمهور متولی اصلی هماهنگی و برنامه‌ریزی سفرهای استانی است و قبل، حین و پس از سفر مصوبات را تا رسیدن به نتیجه و هدف مشخص شده دنبال می‌کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha