۵ فروردین ۱۴۰۱، ۹:۱۰
کد خبرنگار: 945
کد خبر: 84695222
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

یکهزار و ۲۶۷ تن میوه عید در آذربایجان شرقی توزیع شد

تبریز- ایرنا- مدیر تعاون روستایی آذربایجان شرقی گفت: یکهزار و ۲۶۷ تن میوه عید با قیمت مصوب از بیست و پنجم اسفند سال گذشته تا چهارم فروردین ماه سال ۱۴۰۱ در استان عرضه شده است.

رحیم مهردادی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از این مقدار میوه عرضه شده در آذربایجان شرقی ۷۹۲ تن پرتقال و ۴۷۵ تن سیب قرمز و زرد بود که در ۱۳۵ غرفه توزیع میوه عید در آذربایجان شرقی توزیع شده است.

وی یادآور شد: مشکل و کمبودی از لحاظ تامین پرتقال و سیب در سطح استان نداریم و تا زمانی که متقاضی باشد عرضه ادامه خواهد داشت. 

مدیر تعاون روستایی آذربایجان شرقی افزود: قیمت مصوب فروش، ۱۰هزار تومان برای هر کیلوگرم پرتقال و ۱۲هزار تومان برای سیب اعم از قرمز و سفید مصوب شده است.

مهردادی با اشاره به نحوه نظارت بر توزیع و فروش میوه عید، اظهار کرد: بصورت میدانی و تصادفی توسط شخص استاندار و معاونان استاندار، بازرسان منتخب اداره کل بازرسی استان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و فرمانداران شهرستان ها بازدید انجام گرفته و تا پایان طرح ادامه دارد.

وی ادامه داد: ناظران منتخب تعاون روستایی استان و ادارات شهرستانی در محل غرفه ها مستقرند نظارت مستمر و روزانه را در محل تشکیل غرفه ها بر عهده دارند. 

وی اضافه کرد: بازرسان منتخب سازمان جهادکشاورزی استان و مدیریت های جهاد کشاورزی شهرستان ها، بازرسان منتخب سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری کلان شهر تبریز، بازرسی از غرفه های مستقر در تبریز را برعهده دارند و اینجانب نیز از زمان شروع طرح بدون تعطیلی در اوقات مختلف و روزانه، از غرفه های مستقر در کلان شهر تبریز و سردخانه های توزیع میوه بازدید داشتم.

وی افزود: یکهزار و ۳۵۰ تن پرتقال تامسون نایلون پیچ و ۷۰۰ تن سیب قرمز و سفید در سردخانه های استان ذخیره شده که حدود نصف آنها در سطح کلانشهر تبریز توزیع می شود.

مهردادی ادامه داد: توزیع پرتقال و سیب در استان تا ۱۳ فروردین از ساعت ۹ تا ۲۲ ادامه خواهد داشت؛ ۳۰ غرفه در کلانشهر تبریز عرضه میوه شب عید را بر عهده دارند. 

وی ادامه داد: اختصاص مکان و برپایی غرفه بر عهده سازمان میادین شهرداری تبریز بوده و بنا به تاکید استاندار آذربایجان شرقی بیشتر غرفه های توزیع میوه شب عید در مناطق محروم و کمتر برخوردار است.

مدیر تعاون روستایی آذربایجان شرقی همچنین گفت: سهمیه آذربایجان شرقی بر اساس مصوبه کارگروه استانی توزیع میوه شب عید تعیین شده که در تمام شهرستان های استان غرفه های توزیع میوه شب عید برپا است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha