خودروهای با سرعت بیش از ۱۲۰ کیلومتر در مشهد توقیف می‌شوند

مشهد- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به افزایش تخلف سرعت غیرمجاز در معابر بزرگراهی مشهد، با هماهنگی مرجع قضایی خودروهایی که بیش از ۱۲۰ کیلومتر در ساعت برانند، توقیف می‌شوند.

جواد خدایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: موضوع تشدید برخورد با رانندگان متخلف در ششمین نشست قرارگاه ارتقای ایمنی سفرهای نوروزی استان مورد تاکید قرار گرفت و مقرر شد

با توجه به افزایش حوادث ناشی از سرعت خودروها، پلیس راه بدون هیچ اغماضی درخصوص رانندگان این خودروها اعمال قانون کرده و خودرو آنها را توقیف کند.
وی با اشاره به اینکه تمهیدات لازم برای بازگشت مسافران نوروزی و افزایش تردد در مسیرهای استان با توجه به پایان نیمه اول تعطیلات نوروزی صورت گرفته است، بیان کرد: همچنین با توجه به وقوع حوادث در مسیرهای کمربندی شهرستانهای استان، مقرر شد تا فرمانداران زمینه نظارت بیشتر بر این مسیرها را فراهم سازند تا ضمن بر طرف شدن موانع، شاهد کاهش تلفات انسانی در این مسیرها باشیم.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: ایمن‌سازی نقاط مستعد و پرتصادف بر اساس تلفات رخ داده در دستور کار شهرداری مشهد نیز قرار گرفت تا نسبت به رفع موانع موجود در اسرع وقت اقدام کند.

خدایی با اشاره به اینکه در روزهای پایانی هفته جاری و همچنین آخرین روزهای نوروز شاهد افزایش ترافیک در جاده های استان خواهیم بود، افزود: برای این روزها درخواست شده است تا پلیس راه با هماهنگی مرکز، ممنوعیت تردد خودروهای سنگین را در دستور کار قرار دهد و اطلاع رسانی لازم نیز در این خصوص صورت گیرد.

او به استفاده از ظرفیت نیروهای بسیجی برای افزایش گشت‌های نظارتی- کنترلی در شهرستان های استان به منظور کمک به پلیس راهور تاکید و بیان کرد: با توجه به افزایش سفر به روستاها و مناطق ییلاقی اطراف شهرها به‌ویژه در سفرهای پایان هفته و تعطیلات نوروزی، استفاده از ظرفیت دهیاران روستاها و آموزش فوری آنها برای ارتقای آگاهی و کاهش تلفات رانندگی مورد تاکید قرار گرفت.

نشست مزبور به صورت ویدئوکنفرانسی با حضور اعضای شورای هماهنگی ترافیک استان، کمیسیون ایمنی حمل و نقل و سوانح استان، فرماندار مشهد و شهرستانهای جنوب، غرب و شمال استان برگزار شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha