۴ فروردین ۱۴۰۱، ۰:۵۹
کد خبر: 84694381
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

انگلیس به دنبال ارسال تجهیزات نظامی بیشتر به اوکراین است

تهران- ایرنا- بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس به ولودیمیر زلنسکی گفته است که قصد دارد از دیدارهای روز پنجشنبه گروه ۷ و ناتو برای افزایش قابل توجه کمک‌های دفاعی مرگبار به اوکراین استفاده کند.

به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا از سی ان ان، یک سخنگوی دولت انگلیس گفت: نخست وزیر انگلیس در این گفت وگوی تلفنی اعلام کرد که قصد دارد از نشست‌های روز پنجشنبه گروه ۷ و ناتو برای افزایش فشار بر دولت ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه و همکاری با شرکا برای افزایش قابل توجه کمک‌های مرگبار دفاعی به اوکراین استفاده کند. 

وی افزود: رهبران گروه ۷ و ناتو به دنبال رسیدگی به درخواست‌های اوکراین و اطمینان از قوی‌ترین موقعیت زلنسکی در مذاکرات صلح جاری با روسیه خواهند بود. 

این سخنگوی دولت انگلیس افزود: زلنسکی در گفت وگو با جانسون اعلام کرد که بمباران مناطق غیرنظامی، از جمله محاصره ماریوپل، بی‌رحمانه است و نیازمند پاسخ جامعه بین‌المللی است.

به گزارش ایرنا، یک مقام دولت آمریکا اعلام کرد که اولین محموله از کمک نظامی ۸۰۰ میلیون دلاری جدید که جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا هفته پیش آن را اعلام کرده بود، وارد اوکراین شده است.

 بایدن بسته جدید کمکی به اوکراین را هفته گذشته پس از آن که ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین از کنگره تقاضای کمک بیشتر کرد، اعلام کرد.

این مقام آمریکایی گفت که آمریکا در کمترین زمان محموله‌های باقی مانده از این بسته ۸۰۰ میلیون دلاری را به اوکراین تحویل خواهد داد. 

این بسته شامل ۸۰۰ سامانه ضد هوایی استینگر و ۱۰۰ پهپاد مسلح و سایر کمک‌ها می‌شود که برای اوکراین جهت دفاع از خود مهم است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه گذشته (دوم اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

وی سه روز پس از آن نیز پنجشنبه ۵ اسفند آغاز عملیات نظامی ویژه علیه اوکراین را اعلام کرد و روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضع داد. درگیری‌ها در اوکراین و نیز واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha