۳ فروردین ۱۴۰۱، ۲۲:۳۱
کد خبرنگار: 1465
کد خبر: 84694327
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: گردشگری باید اقتصاد اول یزد شود

۳ فروردین ۱۴۰۱، ۲۲:۳۱
کد خبر: 84694327
استاندار: گردشگری باید اقتصاد اول یزد شود

یزد- ایرنا- استاندار یزد با بیان اینکه اقتصاد گردشگری باید اقتصاد اول یزد شود، گفت: باید اولین قدم‌هایمان پس از دو سال رکود کرونایی را محکم و با درایت برداریم.

به‌گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط‌ عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یزد، مهران فاطمی در جمع اعضای ستاد خدمات سفر استان با تأکید بر اینکه سلامت مسافران و گردشگران در اولویت است، افزود: گردشگری پس از دو سال رکود باید با رعایت تمام پروتکل‌های ایمنی رونق و توسعه یابد.

وی با تقدیر از پویایی ستاد خدمات سفر استان، یادآور شد: نیروهای بسیج و سپاه در کنار دستگاه‌های دیگر باید در تأمین امنیت جاده‌ای و بهداشتی همکاری داشته باشند.

استاندار یزد ادامه داد: ایجاد خاطره خوب برای گردشگران یکی از مواردی است که باید موردتوجه باشد، چرا که تجربه خوب، گردشگر را برای چندمین بار راهی یزد خواهد کرد.

فاطمی تصریح کرد: بازدید امروز از مرکز پاسخگویی و ستاد سفر نشان داد که همه با تمام توان مشغول به کار هستند و متقابلاً  انتظار داریم گردشگران در حفظ سلامتی خود و همشهریان ما بکوشند.

بافت قدیم یزد به عنوان نخستین بافت تاریخی شهری ایران، ۱۸ تیرماه سال  ۹۶ در چهل و یکمین اجلاس کمیته میراث بشری سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (یونسکو) در شهر کراکوف لهستان به ثبت جهانی رسید. 

بافت تاریخی یزد به مساحت ۷۴۳ هکتار و مساحت حریم پنج هزار هکتار در سال ۱۳۸۴ به ثبت ملی رسید.

استان یزد یکهزار و ۹۰۰ اثر تاریخی ثبت شده غیرمنقول و ۶۰۰ بنای تاریخی ثبت شده ملی دارد که میزبان گردشگران داخلی و خارجی است.

برچسب‌ها

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha