آغاز توزیع بیش از چهار هزار تن نهاده دامی در استان اردبیل

اردبیل- ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل از آغاز توزیع بیش از چهار هزار تن نهاده دامی در پی بارش شدید برف و کولاک و بروز مشکلاتی برای تعلیف دام در سطح این استان خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه، در پی بارش شدید برف و بروز کولاک در سطح استان اردبیل به خصوص در مناطق گرمسیری این استان طی چند روز گذشته، تعلیف دام‌های سبک در طبیعت این مناطق دچار مشکل جدی شد و دامداران با کمبود علوفه و غذای دام مواجه شدند.

برخی گزارش‌های منتشر شده در شبکه‌های مجازی نشان می‌دهد که دام سبک برخی روستاییان و عشایر دامدار در مناطق مختلف استان در پی کمبود علوفه و نهاده‌های دامی و مسدود بودن جاده‌های دسترسی و نبود امکان انتقال غذای دام از مناطق مجاور، تلف شده و تصاویر دام‌های تلف شده در این شبکه‌ها منتشر شده است.

تعلل در تامین نهاده‌های دامی و علوفه از سوی متولیان ذیربط، به رغم پیش‌بینی احتمال بروز این شرایط آب و هوایی، انتقادات روستاییان، دامداران و عشایر بخصوص در شهرستان‌های گرمی، انگوت و بیله‌سوار در شمال استان اردبیل را در پی داشته است. 

امروز و با گذشت چهار روز از بروز مشکل در تامین غذای دام، مدیر کل مدیریت بحران استان اردبیل اعلام کرد که توزیع چهار هزار و ۵۶ تن نهاده دامی در سطح استان با توجه به بارش شدید برف و کولاک و بروز مشکلاتی برای مردم استان اردبیل و رخداد برخی مشکلات در حوزه دامی آغاز شده است.

آغاز توزیع بیش از چهار هزار تن نهاده دامی در استان اردبیل

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری اردبیل، مهدی خدمتی اظهار کرد: با توجه به فعالیت سامانه پرفشار در سطح استان اردبیل و مسدود شدن راه برخی از مناطق روستایی، توزیع این نهاده دامی ذخیره شده در قالب سهمیه عادی و ویژه در سطح استان انجام می‌شود.

وی با اشاره به خریداری و ذخیره سهمیه نهاده‌های دامی استان افزود: طی ایام پیش رو ۷۳ تن نهاده دامی در شهرستان اردبیل، ۲۷۵ تن در نمین، ۲۱۶ تن در کوثر، ۷۵۵ تن در پارس‌آباد، ۳۲۷ تن در سرعین، ۳۲۰ تن در گرمی، ۴۶۰ تن در نیر، ۱۳۰ تن در اصلاندوز، ۸۵۰ تن در بیله‌سوار و یکهزار و ۵۰ تن در خلخال در قالب سهمیه عادی به خصوص در مناطق متاثر از بحران بارش برف و کولاک توزیع می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل اضافه کرد: ذخیره نهاده دامی در شهرستان مشکین‌شهر به اتمام رسیده و نهاده مورد نیاز این شهرستان از محل انبار شهرستان‌های بیله سوار و پارس‌آباد تامین خواهد شد. ضمن اینکه کارخانه تولید نهاده دامی تا روز شنبه نهاده تکمیلی را به شهرستان مشکین‌شهر ارسال خواهد کرد.

وی در ادامه با بیان این که تردد در کلیه محورهای مواصلاتی استان اردبیل جریان دارد، گفت: روز گذشته با تلاش راهداران تعداد راه روستایی مسدود شده در سطح استان اردبیل به ۱۰۰ مسیر کاهش یافته بود که امروز به علت کولاک سهمگین، تعداد راه مسدود شده روستایی استان به ۲۸۵ مسیر افزایش یافت.

خدمتی بیان کرد: در برخی مناطق شهری و به خصوص روستایی دو شهرستان گرمی و انگوت مشکلاتی در تامین نان وجود دارد که نان مورد نیاز در حال پخت و ارسال به این مناطق است.

بیشترین میزان بارش برف که همراه با کولاک نیز گزارش شده، در شهرستان گرمی و انگوت اتفاق افتاده به نحوی که ارتفاع برف در برخی مناطق این ۲ شهرستان به بیش از نیم متر رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha