۲۹ درصد افراد بالای پنج سال در مهاباد دز سوم واکسن کرونا زده‌اند

مهاباد - ایرنا - رییس مرکز بهداشت مهاباد گفت: ضریب تزریق دز سوم واکسن کرونای افراد بالای پنج این شهرستان ۲۹ درصد بوده که از میانگین استانی پایین تر است.

قاسم امینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در حال حاضر ۸۱.۴ درصد افراد بالای پنج سال واکسن کرونا دز نخست و ۷۱ درصد همین رده سنی نیز دز دوم را دریافت کرده‌اند که نیاز است مردم نسبت به تزریق مراحل سه گانه بویژه دز سوم اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه تزریق دز سوم واکسن کرونا با کاهش ابتلا و مرگ و میر ناشی از این ویروس ارتباط مستقیمی دارد، افزود: اغلب افراد فوت شده پیک ششم کرونا جز شهروندانی هستند که واکسن گریز بوده و مراحل سه گانه واکسیناسیون را دریافت نکرده‌اند.

رییس مرکز بهداشت مهاباد اضافه کرد: تکمیل فرآیند واکسیناسیون، نقش بسزایی در ایجاد ایمنی جامعه و کنترل ویروس کرونا دارد لذا از عموم مردم درخواست می‌شود هرچه سریعتر نسبت به تزریق واکسن خود و دیگر اعضای خانواده شان اقدام کنند.

امینی با اشاره به اینکه مهاباد هم اکنون که از شرایط نارنجی خارج و در وضعیت زرد با کرونا قرار گرفته است، یادآور شد: لازم است که در کنار واکسیناسیون، شیوه‌نامه‌های بهداشتی نیز در ایام تعطیلات نوروز و برپایی دورهمی به صورت کامل رعایت شود تا بتوان از شیوع ویروس جلوگیری کرد.

مهاباد با ۲۴۵ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع و تاکنون بیش از ۶۱۰ نفر در این شهرستان بر اثر ابتلای قطعی به ویروس کرونا فوت کرده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha