۳ فروردین ۱۴۰۱، ۱۵:۰۹
کد خبرنگار: 1410
کد خبر: 84693954
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حجم آب دریاچه ارومیه افزایش یافت

۳ فروردین ۱۴۰۱، ۱۵:۰۹
کد خبر: 84693954
حجم آب دریاچه ارومیه افزایش یافت

ارومیه - ایرنا - مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: تراز دریاچه ارومیه با توجه به بارش های خوب صورت گرفته طی زمستان امسال بالاتر آمده و حجم آب دریاچه هم اکنون ۲۵۰ میلیون مترمکعب بیشتر از ابتدای سال آبی جاری ( اول مهر) است.

مهرنگ دوستی رضایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق آخرین پایش صورت گرفته، ۲ میلیارد و ۹۸۰ میلیون مترمکعب آب در دریاچه ارومیه وجود دارد در حالی که این رقم در ابتدای سال آبی جاری ۲ میلیارد و ۷۳۰ میلیون مترمکعب بود.

وی اضافه کرد: همچنین تراز دریاچه ارومیه به هزار و ۲۷۰ متر و ۷۳ سانتی متر رسیده در حالی که این رقم در ابتدای سال آبی جاری (اول مهر ۱۴۰۰) هزار و ۲۷۰ متر و ۶۵ سانتی متر بود و هشت سانتی متر بیشتر شده است.

مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی از افزایش ۳۰۷ کیلومتر مربعی وسعت دریاچه ارومیه در این بازه زمانی خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر وسعت نگین آبی آذربایجان ۲ هزار و ۳۳۴ کیلومتر مربع است.

محمدی ادامه داد: البته هنوز تراز، حجم و وسعت دریاچه ارومیه با زمان مشابه سال گذشته فاصله دارد به طوری که تراز فعلی ۶۷ سانتی متر پایین تر از زمان مشابه سال ۱۳۹۹ برآورد می شود.

وی گفت: همچنین در بازه زمانی یک سال اخیر، حجم دریاچه ۲ میلیارد و ۲۱۰ میلیون مترمکعب و وسعت دریاچه هم هزار و ۱۷۴ کیلومترمربع کمتر شده است.

به گزارش ایرنا، کاهش بارش ها طی ۲ سال اخیر به ویژه بارش برف در سال گذشته، عاملی بر کاهش تراز دریاچه ارومیه به شمار می رود.

با اجرای طرح های انتقال آب حوضه به حوضه، احتمال افزایش تراز دریاچه ارومیه در ماه های آتی بسیار زیاد است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha