۲ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۳۲
کد خبرنگار: 1291
کد خبر: 84693038
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روند خدمات‌رسانی به مناطق زلزله‌زده کوهرنگ مطلوب است

شهرکرد- ایرنا- معاون اجرایی رییس جمهور و سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری گفت: روند خدمات‌رسانی به مناطق زلزله‌زده شهرستان کوهرنگ مطلوب و قابل‌قبول است.

سید صولت مرتضوی روز سه‌شنبه در پایان حضور در روستای گزستان شهرستان کوهرنگ در جمع خبرنگاران تاکید کرد: بازدید از طرح‌های مختلف این شهرستان و بررسی وضعیت زلزله‌زدگان و افرادی که خانه‌های مسکونی آن‌ها در زمین‌لرزه آسیب دیده، نشان می‌دهد که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اقدامات قابل‌قبولی در این مناطق انجام داده است.

وی افزود: ۴۹۶ واحد احداثی در مناطق زلزله‌زده کوهرنگ شناسایی شده که تخریب و آواربرداری این واحدها انجام و عملیات اجرایی ساخت آن‌ها با میانگین پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد انجام شده است.

مرتضوی تصریح کرد: بیش از سه هزار واحد مسکونی نیازمند تعمیر در مناطق زلزله‌زده کوهرنگ وجود دارد که تمهیدات لازم و تسهیلات مناسب برای آن‌ها پیش‌بینی شده است.

وی یادآور شد: تاکنون سه هزار و ۲۰۰ نفر در مناطق زلزله‌زده کوهرنگ کمک‌های معیشتی دریافت کرده‌اند.

معاون اجرایی رییس جمهور و سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری اظهار داشت: در مجموع به‌علت پیگیری‌های مناسب استاندار چهارمحال و بختیاری، تسهیلات خوبی در هیات دولت ویژه مناطق زلزله‌زده کوهرنگ تصویب و در اختیار بانک‌های عامل گذاشته شده است تا متناسب با پیشرفت کار پرداخت شود.

وی گفت: علاوه بر ۳۰۰ میلیون ریال کمک معیشتی پرداختی به تمامی آسیب‌دیدگان روستایی، دولت برای احداث واحدهای تخریبی، به هر واحد مسکونی ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض پرداخت می‌کند که ۵۰ درصد آن تامین اعتبار شده و در اختیار استان قرار گرفته است.

مرتضوی تاکید کرد: بنیاد مستضعفان برای تامین سیمان مورد نیاز در مناطق زلزله‌زده کوهرنگ اقدام کرده است تا در روند بازسازی واحدهای مسکونی، به مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی در برابر زلزله توجه شود.

وی افزود: تا اواخر خردادماه امسال باید بخش زیادی از واحدهای مسکونی تکمیل و در اختیار مردم و بهره‌برداران گذاشته شود.

به گزارش ایرنا، معاون اجرایی رییس جمهور و سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری به‌مدت یک‌روز از مناطق زلزله‌زده و محروم شهرستان کوهرنگ بازدید می‌کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha