۲ فروردین ۱۴۰۱، ۱۸:۵۳
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 84692753
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۰ هزار قطعه پرنده مرغداری در شیروان معدوم شد

۲ فروردین ۱۴۰۱، ۱۸:۵۳
کد خبر: 84692753
۴۰ هزار قطعه پرنده مرغداری در شیروان معدوم شد

بجنورد-ایرنا- سرپرست اداره دامپزشکی شیروان از معدوم سازی ۴۰ هزار قطعه از پرندگان مرغداری درگیر نیوکاسل مثبت در این شهرستان خراسان شمالی در چند روز اخیر خبر داد.

حسن ایزانلو روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به نتایج آزمایشگاهی تایید بیماری نیوکاسل فوق حاد در یک واحد پرورشی نیمچه گوشتی به ظرفیت ۴۰ هزار قطعه در شهرستان برای جلوگیری از اشاعه بیماری در منطقه با هماهنگی مالک و دستگاه های ذیربط پرندگان واحد مذکور به روش بهداشتی و با نظارت رییس و کارشناسان شبکه دامپزشکی شیروان معدوم سازی انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: نیوکاسل یک بیماری ویروسی مخصوص پرندگان است که در صورت ابتلای مرغ ها موجب تلفات بالا خواهد شد، این بیماری قابل سرایت به انسان نیست.

نیوکاسل بیماری تنفسی و گوارشی است که تاکنون در یک واحد مرغداری استان شناسایی شده است که برای مهار و کنترل بیماریهای تنفسی در منطقه، مرغ های آلوده به روش اصولی و بهداشتی معدوم شده است.

همچنین آبان ماه سال گذشته، ۲۴ هزار و ۵۰۰ قطعه مرغ در یک واحد مرغداری شهرستان شیروان به علت بیماری نیوکاسل معدوم شد. 

این شهرستان بیشترین تعداد مرغداری های سطح استان را دارد اظهار داشت: ۶۸ درصد نیاز مرغ خراسان شمالی در شیروان تولید می شود.

شهرستان شیروان ۵۰ واحد مرغ گوشتی با ظرفیت یک میلیون و ۳۸۳ هزار و ۸۴۰ قطعه با جوجه ریزی، ۶ میلیون و ۳۶۴ هزار و ۱۴۳ قطعه در سال دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha