۳ فروردین ۱۴۰۱، ۹:۴۵
کد خبر: 84692496
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۵۳ جواز تاسیس واحدهای صنعتی در استان مرکزی صادر شد

اراک - ایرنا - سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: ۶۵۳ جواز تاسیس واحدهای صنعتی پارسال در نقاط مختلف این استان سال گذشته صادر شد.

«علی جودکی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برآورد سرمایه‌ برای اجرای این مجوزهای صنعتی در استان مرکزی، ۳۶ هزار و  ۲۰۵ میلیارد ریال است که نسبت به مدت مشابه سال ۹۹ با ۱۱۱ هزار و ۶۰ میلیارد ریال بیش از ۲۲۶ درصد رشد داشته است.

وی بیان کرد: میزان اشتغالزایی جوازهای تاسیس استان مرکزی در سال گذشته ۲۰ هزار و ۷۰۸ فرصت بوده است که نسبت به سال ۹۹ در حوزه اشتغال ۳۳ درصد رشد داشته است.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اضافه کرد: شهرستان‌ زرندیه با ۱۷۵ جواز تاسیس بیشترین و آشتیان با ۳ جواز کمترین شمار مجوزهای صنعتی صادره استان را پارسال به خود اختصاص داده اند. 

جودکی بیان کرد: در مجموع یک‌هزار و ۵۵۱ جواز تاسیس در نقاط مختلف این استان وجود دارد که عملیات اجرایی شمار قابل توجهی از آنها آغاز و برخی نیز پیشرفت‌های فیزیکی بالایی دارند.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین تعداد جواز تاسیس صادره موجود،مربوط به شهرستانهای زرندیه و اراک و کمترین مربوط به خنداب و آشتیان است که بیشترین پیش بینی اشتغال نیز مربوط به شهرستان‌های زرندیه و ساوه است.

بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

استان مرکزی دومین قطب صنایع مادر تخصصی و قطب چهارم صنعت کشور است و از نظر تنوع محصولات صنعتی در کشور آوازه دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha