به گزارش ایرنا از کمیته اطلاعرسانی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، محمد محمدیبخش رییس سازمان هواپیمای کشوری بیان کرد: در فرودگاههای بزرگ کشور همچون مشهد، شیراز، تبریز، اصفهان، کیش، قشم، مهرآباد و امامخمینی(ره)، افراد برای نظارت بر امور تا ششم فروردینماه در محل مستقر هستند. در بقیه فرودگاهها نیز به صورت چرخشی سرکشی میکنند.
وی تصریح کرد: در سالهای گذشته تنها در دو یا سه فرودگاه تیمهای نظارتی مستقر بودند و به این گستردگی برای اولینبار در کشور انجام شده است.
محمدیبخش درباره تاخیر پروازها به هیچ مورد خاصی جز پرواز تهران-استانبول اشاره نکرد و گفت: این پرواز که به دلیل مشکل فنی از باند خارج شد ۱۲ ساعت تاخیر داشت و نهایتا پرواز جایگزین برای مسافران در نظر گرفته شد. چند مورد نیز تاخیرهای نیمساعت تا یک ساعت داشتیم.
رییس سازمان هواپیمای کشوری با بیان اینکه تا امروز گزارشی مبنی بر گرانفروشی دریافت نکردهایم، افزود: جز دو نفری که از سوی سازمان هواپیمایی کشور در حال رصد بازار هستند، انجمن شرکتهای هواپیمایی همچنین ایرلاینها بر نحوه فروش بلیتها نظارت دارند.
وی بر لزوم رعایت نرخ مصوب در سایت سازمان هواپیمایی کشوری از سوی شرکتهای هواپیمایی تاکید کرد و ادامه داد: امسال افزایش قیمت نداشتیم. مسافران نیز در صورت مشاهده عدم رعایت نرخ مصوب مورد را به دفتر نظارت سازمان هواپیمایی کشوری اطلاع دهند.
محمدیبخش با بیان اینکه طی این مدت مشکل خاصی وجود نداشته است، ابراز امیدواری کرد که تا پایان تعطیلات اتفاقی خاصی نیفتد.
به گزارش ایرنا، با گذشت دو سال از شیوع ویروس کرونا (اسفند ۹۸) اکنون با گسترش واکسیناسیون عمومی در کشور، افزایش حجم سفرهای نوروزی گزارش شده است. ستاد هماهنگی خدمات سفر با حضور ۲۳ دستگاه اجرایی در کشور تشکیل شده و همه برنامه ریزان و مسئولان سفر برای انجام سفرهای امن و ایمن مردم را به رعایت دقیق و کامل دستورالعمل های بهداشتی مقابله با کرونا و مقررات راهنمایی و رانندگی در جاده ها تاکید دعوت می کنند.
همچنین مسافران و گردشگران می توانند هر گونه شکایت و انتقاد از عدم رعایت دستورالعملهای بهداشتی و همچنین افزایش نرخ خدمات تعرفه ها در تاسیسات گردشگری و بلیت پروازهای داخلی و خارجی را به سامانه تلفنی ۰۹۶۲۹ اعلام و در سایت www.۰۹۶۲۹.ir ثبت و پیگیری کنند.
نظر شما