۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۵:۴۵
کد خبرنگار: 1162
کد خبر: 84692389
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش ۳۰ درصدی آمار گردشگران در جزیره کیش پیش بینی شد

کیش - ایرنا - سرپرست معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش گفت: با توجه به وقفه ۲ سال در پذیرش گردشگران امسال پیش بینی افزایش ۳۰ درصدی گردشگران در این جزیره وجود داشته باشد.

به گزارش ایرنا، جواد جمالی روز دوشنبه در آیین استقبال از گردشگران نوروزی اظهار داشت: جزیره کیش به علت شرایط کرونایی در ۲ سال گذشته شاهد اعمال محدودیت های مختلف در پذیرش مسافران بود اما در نوروز ۱۴۰۱ در نتیجه تدابیر مختلف شاهد از سرگیری مسافرت های نوروزی هستیم.

وی اضافه کرد: سازمان منطقه آزاد کیش برنامه ریزی خود برای پذیرش گردشگران نوروزی را از اواخر آذر سال جاری در قالب ستاد نوروزی را آغاز کرده و هم اکنون تمهیدات لازم در حد توان سازمان منطقه آزاد کیش اندیشیده شده است.

جمالی افزود: همچنین در خصوص برنامه ریزی های لازم برای برگزاری رویدادهای فرهنگی و اجتماعی نیز اندیشیده شده پیش بینی می کنیم در نوروز سال جاری به نسبت نوروز سال ۱۳۹۷ (دوران فبل از همه گیری کرونا) ۲۵ تا ۳۰ درصد در تعداد ورود گردشگران به جزیره کیش را شاهد باشیم.

سرپرست معاونت سازمان منطقه آزاد کیش یادآور شد: این سازمان در راستای ارایه خدمات مطلوبتر به مسافران علاوه بر تجهیز و اصلاح کمپ های گردشگری، برنامه ریزی های لازم برای کنترل قیمت ها، جلوگیری از افزایش نرخ خدمات، نظارت های بهداشتی را نیز اندیشیده است.

۸۰ درصد اقتصاد چزیره کیش بر مبنای گردشگری پایه ریزی شده و هم اکنون با مشارکت بخش خصوصی با ۳۰ نوع خدمت متنوع ترین مرکز ارایه خدمات گردشگری در کشور جمهوری اسلامی را دارد.

این جزیره از دیرباز تاکنون به دلیل موقعیت استراتژیک، زیبایی های بی نظیر و توسعه همه‌جانبه اقتصادی و گردشگری مقصد گردشگران و فعالان حوزه تجارت و اقتصاد بوده و همواره یکی از مطرح ترین مناطق آزاد کشور محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha